مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مسئله عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی اجتماعی است

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: وظیفه‌ای که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر عهده داریم، تحقق سند عفاف و حجاب در قم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در صحنه عمومی جامعه مسئله عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی اجتماعی است گفت: رشد معرفتی و توجه به شخصیت و هویت دختران و زنان ما، اصلی‌ترین مسئله در مبارزه و مواجهه با معضلات فرهنگی است و نباید با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هزینه‌های فراوان دشمن برای ایجاد انحراف در جامعه ما بی تفاوت باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لزوم آموزش صحیح در سنین ابتدایی به دختران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نقشه‌های دشمن جایی می‌تواند اثر کند که در آن زخمی وجود داشته باشد و شاید اساسی‌ترین زخمی که ما با آن روبرو هستیم عدم آموزش صحیح و رشد و تربیت صحیح برای دختران نوجوان و جوان ما است.

حجت الاسلام عزت زمانی در ادامه به توطئه دشمنان بر علیه دختران و زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: در مسئله عفاف و حجاب با توجه به نقشه‌هایی که دشمنان ما برای جامعه ما می‌کشند با آسیب‌هایی روبرو هستیم و آن‌ها بار‌ها اعتراف کردند که ما باید زمینه‌ی فساد دختران و مادران را فراهم کنیم تا بر تفکرات و اعتقاد آن‌ها غلبه کنیم.

او ادامه داد: وظیفه‌ای که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر روی دوش همه ما هست، تحقق سند عفاف و حجاب در قم است و مهم‌ترین نهاد‌هایی که باید در آن نقش آفرینی کنند نهاد‌های فرهنگی هستند و دغدغه‌های آن‌ها هم همین نگاه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان درباره عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: در بحث تحقق سند عفاف و حجاب آنچنان که باید اقدامی صورت نگرفته، اما تمام تلاشمان را بکار بستیم تا تمام مساجدی که در نقاط حساس و کلیدی و پرآسیب عفاف و حجاب هستند در آن‌ها حلقه‌های امر به معروف و نهی از منکر و حلقه‌های آموزشی و معرفتی را فعال کنیم.

حجت الاسلام عزت زمانی از توافق سازمان تبلیغات اسلامی با موسسات فرهنگی حوزوی خبر داد و افزود: سعی برآن داریم تا با استفاده از مبلغین خواهر حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا حول محور مساجد، کانون‌های فرهنگی و هیئات به قدر توانایی قدم‌هایی را در زمینه عفاف و حجاب برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: در تقویم پیش روی ما بسته‌ای از محتوا و آموزش حول محور مسجد پیرامون عفاف و حجاب از نمایشگاه، فعالیت‌های اجتماعی دخترانه و مادرانه، تقویت روابط پدران و دختران و مسائل دیگری که به تقویت عفاف و حجاب می‌انجامد را طراحی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.