سد کلقان‌چای بستان‌آباد به زودی افتتاح می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح سد کلقان‌چای بستان‌آباد در روز‌های آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این سد ۲۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت ذخیره‌سازی آب در استان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از سد خاکی کلقان‌چای در شهرستان بستان‌آباد، با بیان این‌که آذربایجان شرقی بیشترین تعداد سد را در کشور دارد، گفت: آب، نیاز اصلی بخش‌های مختلف است و بر این اساس احداث سد یکی از ظرفیت‌های توسعه به شمار می‌رود.

او گفت: سد کلقان‌چای یکی از پروژه‌های زیربنایی استان بوده که ساخت آن از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن اعتبار هزینه شده است.

او با بیان این‌که سد کلقان‌چای از بزرگترین سد‌های استان است، گفت: با احداث این سد، علاوه بر تأمین آب شرب شهرستان‌های بستان‌آباد، هشترود و چاراویماق، آب کشاورزی روستا‌های بستان‌آباد در پایاب این سد نیز تامین خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی از دیگر اهداف احداث سد کلقان‌چای است.

او با اشاره به این‌که شهرستان بستان‌آباد یکی از ۳۱ شهرستان منتخب کشور برای اجرای طرح توسعه پایدار اقتصادی است، افزود: بهره‌برداری از سد کلقان‌چای می‌تواند شتاب بیشتری به برنامه‌های توسعه در این شهرستان ببخشد.

او با بیان این‌که سد کلقان‌چای آماده بهره‌برداری است، افزود: امیدواریم در روز‌های آینده شاهد افتتاح این سد توسط رئیس جمهور باشیم.

 غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم در این بازدید گفت: سد کلقان‌چای یک سد خاکی با هسته رسی است که به سفارش شرکت آب منطقه‌ای توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء طراحی و اجرا شده است.

 غفارزاده افزود: حجم آب تنظیمی این سد، ۲۲ میلیون مترمکعب و حجم آب ورودی رودخانه کلقان به آن، ۴۰ میلیون مترمکعب در سال است و آب ذخیره‌شده در پشت این سد، برای تأمین آب شرب و آب مورد نیاز در بخش صنعت و کشاورزی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار