مدیرکل انتقال خون گلستان از کمبود ذخایر خونی در استان خبر داد.

بنی عقیل مدیرکل انتقال خون گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در حال حاضر موج دوم شیوع کرونا در گلستان آغاز شده و در پیک آن قرار داریم و از نظر منابع خونی با کمبود مواجه هستیم.

او افزود: ما در حالت عادی باید تا ۷ روز ذخایر خونی داشته باشیم که متاسفانه این آمار کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: در حال حاضر به تمامی گروه‌های نیاز داریم، اما گروه‌های خونی منفی، A و Ab+بیش از هر گروه خونی دیگری در استان نیاز است.

بنی عقیل گفت: خانم‌ها می‌توانند برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند و این تصور که فکر می‌کنند با اهدای خون دچار مشکل کم خونی می‌شوند اشتباه است.

او افزود: قبل از خونگیری از فرد ابتدا میزان هموگلوبین خون فرد اهدا کننده بررسی می‌شود و اگر مطابق با استاندارد‌های سازمان انتقال خون بود (برای خانم‌ها هموگلوبین بالای ۱۲ و برای آقایان بالای ۱۳) خونگیری انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: در حال حاضر یکی از راه‌های درمان سریعتر بیماری کرونا استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته کروناست از این رو از افرادی که مبتلا به این بیماری شدند و در حال حاضر درمان شده اند درخواست می‌کنیم برای کمک به همنوعان خود اهدای خون انجام دهند.

بنی عقیل گفت: افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند که قبلا به کرونا مبتلا شده اند و حالا درمان شده اند ابتدا آنتی بادی خون آن‌ها بررسی می‌شود و چنانچه پلاسمای آنتی بادی آن‌ها در سطح پایین باشد خونگیری انجام نمی‌شود و یا اگر هم انجام شد در سایر بخش‌های مورد نیاز استفاده می‌شود.

او ادامه داد: اینکه اینکه نیمه دوم سال هم درگیر بیماری کرونا باشیم زیاد است و از حالا بایدبه فکر ذخایر خونی مورد نیاز خود باشیم.

بنی عقیل در رابطه با آمار افرادی که برای اهدای پلاسما به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کنند، گفت: بیشتر افرادی که برای اهدا مراجعه می‌کنند پلاسما را برای بهبود اعضای خانواده خود دریافت می‌کنند و امیدواریم اهدا برای استفاده سایر بیماران کرونایی هم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.