معاون عمرانی استاندار سمنان تاکید کرد؛

ممنوعیت ارائه مجوز برای تغییر کاربری باغات در استان سمنان

فخری بابیان اینکه حفظ عرصه‌های طبیعی استان در اولویت نخست قرار دارد، گفت: مجوزی برای تغییر کاربری باغات استان ارائه نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون عمرانی استاندار سمنان در جلسه گروه ماده پنج شهرستان دامغان به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان در اعطای مجوز تغییر کاربردی باغات دقت نظر بیشتری داشته باشد، گفت: مجوز تغییر کاربری برای حتی یک متر از باغات شهر‌های استان سمنان نیز اعطا نمی‌شود.

او بابیان اینکه حفظ عرصه‌های طبیعی در شهر‌های استان سمنان در دستور کار قرار دارد، افزود: اعطای مجوز تغییر کاربری زمینه وقوع مشکلات زیست‌محیطی در استان را فراهم می‌کند و برای جلوگیری از این امر هیچ مسئولی حق ندارد مجوز تغییر کاربردی این باغات را اعطا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه تغییر کاربری این اراضی منجر به ایجاد بار مالی قابل‌توجه برای شرکت‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و تلفن خواهد داشت، تصریح کرد: راهبرد‌های کلان مسئولان ارشد استان در مخالفت با تغییر کاربردی باغات را موردتوجه قرار گیرد.

فخری با تأکید بر اینکه افرادی که موافق اعطای مجوز تغییر کاربری باغات هستند باید به آیندگان پاسخگو باشند، بیان کرد: نباید با رویه‌های غیر کارشناسی این اراضی ارزشمند را به مخاطره کشاند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.