۶ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا/ هیچ شهری سفید نیست

بر اساس آخرین رنگ بندی وضعیت کرونا، ۶ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا امروز در نشست این کمیته گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها شهرستان‌های بیرجند، طبس، نهبندان، قاین، فردوس و سربیشه همچنان در وضعیت قرمز کرونا و شهرستان‌های سرایان، درمیان و بشرویه هم نارنجی (با خطر زیاد) هستند.

او افزود: وضعیت کرونا در شهرستان‌های زیرکوه و خوسف هم زرد (با خطر متوسط) است و هیچ شهری در خراسان جنوبی به لحاظ وضعیت کرونا، سفید نیست.

 نبی زاده تاکید کرد: وضعیت جدید کرونا نشان دهنده این است که همه باید بیشتر از گذشته تمرکزمان را روی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بگذاریم تا خطرات این ویروس در جامعه کاهش یابد.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی همچنان باید مورد توجه رسانه‌ها و ظرفیت‌های عظیم روحانیون، ائمه جماعات، دهیاران و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد و با توجه به ابعاد جدید کرونا، از همه ابزار‌های نظارتی برای کنترل و مهار این ویروس بهره گرفته شود.

او ادامه داد: در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ، از ۲۱ تیرماه تا ۲۸ همان ماه ۴۸۱ خبر و گزارش با محتوای اقدامات پیشگیرانه در خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها چاپ و منتشر و بیشتر این محتوا در فضای مجازی باز نشر شده است.


بیشتر بخوانید


نبی زاده با اشاره به افزایش چشمگیر استفاده از ماسک در خراسان جنوبی تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد مردم هنگام حضور در بیرون، ماسک می‌زنند که این نشان می‌دهد اطلاع رسانی‌ها تاثیر گذار بوده است؛ اما اثرش بر کاهش آمار مبتلایان باید بررسی شود.

اسماعیل زاده نماینده اتاق اصناف خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به راه اندازی ۱۰ کارگاه جدید تولید ماسک ارزان قیمت در استان گفت: این ماسک‌ها در بسته ۵ عددی به قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مشکلی در تولید آن‌ها نیست.

 او با تاکید بر نظارت بیشتر بر اماکن شلوغ و پر تردد عنوان کرد: مواردی از رعایت نکردن مسایل بهداشتی و نزدن ماسک در نانوایی‌ها گزارش شده که پیشنهاد می‌کینم در صورت تکرار  این واحد صنفی پلمب و سهمیه آرد آن‌ها قطع شود.

در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا همچنین تاکید شد اتاق اصناف و مراکز بهداشت، نظارت بیشتری بر مراکز عرضه شیر خام در شهرستان‌ها داشته باشند.

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در قاین نیست

میر زنگویی مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای شهرستان قاین هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی از موجود بودن ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون ۲ واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده شهرستان قاین فعال هستند که محصولات آن‌ها علاوه بر شهرستان در تمام نقاط استان هم توزیع می‌شود.

او افزود: هم اکنون ۷ کارگاه تولید ماسک در شهرستان قاین به همت بخش خصوصی، بسیج و کانون‌های مساجد اقدام به تولید و توزیع ماسک رایگان در این شهرستان می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.