پیش بینی تسهیلات ویژه برای اصناف استان فارس

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: تسهیلات ویژه ای به علت شرایط کرونا در زمان دریافت مالیات اصناف در استان فارس پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی مدیر کل امور مالیاتی استان فارس در پاسخ به نحوه محاسبه مالیات امسال، بیان کرد: نحوه محاسبه مالیات تغییری نکرده اما تسهیلات ویژه ای به علت شرایط کرونایی موجود پیش بینی شده است.

او، با اشاره به تمدید مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی برای اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تا پایان مرداد ماه امسال تصریح کرد: برای اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تا پایان شهریور ماه و ارزش افزوده فصل بهار تا ۱۵ شهریور امسال تمدید شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه شرایط ویژه بخشودگی جرایم مالیاتی در راستای حمایت از تولید و فعالان اقتصادی و فعالیت‌های شغلی آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مودیان می‌توانند با مراجعه به ادارات مالیاتی از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس، افزود: سازمان امور مالیاتی کشور با در نظر گرفتن مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در حال بررسی شرایط توافق موضوع تبصره ماده ۱۰۰ به منظور کمک به صاحبان مشاغل است که به زودی و پس از بخشنامه رئیس کل امور مالیاتی کشور اعلام می‌ شود.

هاشمی اضافه کرد: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ سارمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل واجد شرایط قانونی را از انجام بخشی از تکالیف از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف  و مالیات مودیان مذکور را به صورت قطعی تعیین و وصول کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار