نهادینه کردن صنایع دستی حصیری و آموزش در بین کودکان و نوجوانان بافقی

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: آموزش حصیر بافی ویژه کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری بافق برگزار می‌شود.

نهادینه کردن صنایع دستی حصیری و آموزش در بین کودکان و نوجوانان بافقیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق گفت: آموزش مهارت در بین کودکان و نوجوانان اهمیت دارد که در اقدام مشترکی آموزش اولیه حصیر بافی ویژه کودکان به همت مربیان مرکز آموزش صنایع دستی بافق به مربیان کانون پرورشی فکری ارائه می‌شود.

او افزود: با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه و کم هزینه بودن آن در زمینه تولید صنایع دستی، این هنر می‌تواند خلاقیت کودکان و جوانان را پرورش دهد.

رنجبر بیان کرد:پیش بینی می‌شود با آموزش‌ها و بروز رسانی این حرفه، این هنر بتواند به اقتصاد شهر کمک شایانی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان، تصریح کرد:فن حصیر بافی یکی از کهن‌ترین حرفه‌ها و مشاغل شهرستان بافق است که باشماره ۱۰۵۲ در تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۰۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

در نشستی بین رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئول کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بافق، مقرر شد آموزش حصیر بافی ویژه کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری برگزار شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار