در مسکو؛

وزرای خارجه ایران و روسیه دیدار و گفتگو کردند

وزرای امور خارجه ایران و روسیه در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه ایران و روسیه دیدار و گفتگو کردندبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسکو دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

 ظریف که به منظور گفتگو با رییس جمهور و وزیر خارجه روسیه عازم مسکو شده بود پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و ابلاغ پیام  رئیس جمهور کشورمان، با سرگئی لاوروف همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان نیز حضور داشتند؛ ابتدا وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به لزوم تلاش همه طرف‌ها و کشور‌ها برای حفظ برجام به عنوان دستاورد مهم بین المللی اظهارداشت: "قطعنامه ۲۲۳۱ جز جدا نشدنی از برجام است معتقدم هنوز فرصت برای زنده نگه داشتن این توافق وجود دارد و ما همه تلاش خود را به همراه چین و سایر اعضای برجام انجام خواهیم داد "

لاوروف با اشاره به گفتگوی روسای جمهور دو کشور و همچنین گفتگوی سه جانبه روسای فرمت آستانه، هدف از این دیدار را بررسی راه‌های تحقق توافقات صورت گرفته در گفتگو‌های روسای جمهور عنوان نمود.

 ظریف هم در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز رفراندم قانون اساسی در روسیه عنوان داشت: "آمریکایی‌ها سیاست خطرناکی را در باره برجام دنبال می‌کنند و ما از مواضع روسیه درمقابله با با سیاست‌های غیر سازنده امریکا در شورای امنیت و آژانس انرژی اتمی تشکر می‌کنیم این گونه مواضع باعث می‌شود نقش روسیه و چین در حفظ برجام برجسته شود و همه دنیا به این نقش اعتراف کنند. "

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب دو کشور عنوان نمود: "روابط ایران و روسیه در قوی‌ترین حالت خود بسر می‌برد و ابراز امیدواری نمود این روابط به روابطی قوی‌تر، راهبردی‌تر و دراز مدت تبدیل شود روابطی که در جهت منافع دو‌کشور و توام با احترام متقابل و به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان باشد".

در این گفتگو موضوعات مختلف اقتصادی، همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی، موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: وجود آمریکایی‌ها در عراق موجب ناامنی است/ آمریکایی‌ها میهمان شما را در خانه شما کشتند/ ایران هرگز ترور شهید سلیمانی را فراموش نخواهد کرد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار