دادگاه آمریکا ۲ چینی را به تلاش برای دسترسی به اطلاعات محرمانه متهم کرد

دادگاهی در آمریکا ۲ چینی را به تلاش برای دسترسی به اطلاعات محرمانه در خصوص اسناد تجاری و تحقیقات در خصوص ساخت واکسن ویروس کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاهی در آمریکا ۲ هکر چینی را به دسترسی به اطلاعات محرمانه تجاری و اطلاعات حساس در خصوص ساخت واکسن ویروس کرونا متهم کرد.

پیش از این هم آمریکا و انگلیس، روسیه را به تلاش برای دسترسی به اطلاعات محرمانه مربوط به ساخت ویروس کرونا متهم کرده بودند.

واشنگتن معتقد است که هکرهای روسیه و چین با دولت کشورهای خود در ارتباط‌اند و در راستای منافع کشورشان و علیه منافع ملی آمریکا سعی در دسترسی به اطلاعات محرمانه دارد. 

تنش‌های بین آمریکا و چین طی ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است. واشنگتن بارها چین را به مخفی‌کاری در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده، در مقابل پکن هم ضمن رد ادعاهای آمریکا از این کشور خواسته تا در خصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیک خود در منطقه پاسخگو باشد. 

تصویب قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ موضوع دیگری است که بواسطه آن روابط دو کشور به تاریکی گراییده است. در حالی که واشنگتن اصرار دارد که قانون مذکور استقلال هنگ‌کنگ را از بین می‌برد، پکن مدعی است که قصد دارد تا دست‌های خارجی در ناآرامی‌های هنگ‌کنگ را قطع کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار