رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

ایمنی جمعی ‎کرونا نه ممکن است و نه مطلوب

جهانپور گفت:ایمنی جمعی ‎کرونا نه ممکن است، نه مطلوب چرا که ایمنی جمعی HerdImmunity بیشتر در مورد واکسیناسیون بیماری‌های عفونی مطرح است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: ایمنی جمعی ‎کرونا نه ممکن است، نه مطلوب، ایمنی جمعی HerdImmunity بیشتر در مورد واکسیناسیون بیماری‌های عفونی مطرح است. به این معنا که برای رسیدن به ‎ایمنی_جمعی، لازم نیست کل جامعه واکسن زده باشند، بسته به ماهیت اپیدمیولوژیک و نوع بیماری، اگر ۶۰ تا ۹۰ درصد جمعیت، واکسن بزنند‏مابقی جمعیت بسیار کمتر در معرض خطر ابتلا به آن بیماری خواهند بود.


بیشتر بخوانید

 

او گفت: بحث ایمنی جمعی کووید۱۹ از طریق ابتلای جمعی که در برخی کشور‌ها مطرح بود، خیلی زود با عقب نشینی مواجه شد و همان‌ها هم به این نتیجه رسیدند این سیاست غلط در مورد ‎کرونا هزینه انسانی، اجتماعی و اقتصادی سنگینی دارد.

جهانپور گفت: همه تلاش ها، محدودیت‌ها و توصیه‌هایی که در کشور در همه ماه‌های گذشته دنبال می‌شود نشان می‌دهد که کشور به هیچ وجه به دنبال ایمنی جمعی از طریق ابتلای درصد بالایی از جامعه نیست و ایمنی جمعی به کرونا نه ممکن است و نه مطلوب .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
ولی در ابتدا بود
می‌گفتید باید ۸۰ درصد مردم بگیرند
آخرین اخبار