تکمیل آب‌شیرین‌کن‌ها ظرفیت تولید آب را در بوشهر به ۴۰ درصد می‌رساند

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر گفت: دو آب‌شیرین کن در دست بهره‌برداری و ۱۳ مورد هم در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها ۴۰ درصد آب مورد نیاز استان درون استان تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست با مسئولان اداره کل بازرسی استان بیان کرد: ۳۸ شهر با جمعیت ۹۳۹ هزار نفر و ۶۲۴ روستا با ۳۱۱ هزار نفر جمعیت از خدمات آبرسانی این شرکت بهره‌مند هستند.

او افزود: عمده منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دو استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد که با خطوط انتقال طولانی وارد استان بوشهر می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: ۵۳ درصد آب آشامیدنی استان از طریق خط کوثر، ۲۶ درصد از خط انتقال کازرون، ۸ درصد از دو مرکز  آب شیرین‌کن بوشهر و کنگان و ۱۳ درصد از طریق ۱۴۱ حلقه چاه آب استان تامین می‌شود.

۱۳ آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر در حال ساخت است

حمزه پور با بیان اینکه ۱۵ مرکز آب شیرین‌کن در استان بوشهر طراحی شده است، عنوان کرد: تاکنون دو مرکز آن در بوشهر و کنگان به ظرفیت تولید ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز وارد مدار تولید شده است و ۱۳ طرح  دیگر در نقاط مختلف شهری و روستایی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در دست اجرا و یا در مرحله انتخاب پیمانکار است، که با تکمیل آن‌ها روزانه ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب آشامیدنی تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: با پایان طرح‌های آب شیرین‌کن در دست اجرا، ۴۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر درون استان تامین خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طرح‌های آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی جم را از بزرگترین مراکز آب شیرین‌کن دانست و  افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها آب شیرین‌کن بوشهر تا اوایل سال آینده و سیراف - جم تا پایان دولت وارد مدار تولید خواهد شد.

حمزه پور با تاکید بر برخورد قاطع با انشعاب‌های آب غیرمجاز خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون افزون بر دو هزار انشعاب آب، خانه باغ و باغ ویلا با حمایت استاندار و دستگاه قضاء در استان بوشهر قطع شده است.

برطرف شدن نوبت بندی آب در محلات جنوبی بوشهر

او با اشاره به حل شدن مشکل نوبت بندی آب در محلات مختلف شهر بوشهر گفت: با اجرای طرح اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال، نوبت بندی آب در محلات جنوبی این شهر با جمعیتی افزون بر ۶۰ هزار نفر برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای طرح شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این خصوص، ضمن ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر، ۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۲ ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان اجرا شد.

دستگاه‌های اجرایی برمناقصه‌ها نظارت کنند

مدیرکل بازرسی استان بوشهر هم گفت: آشنایی بیشتر با قوانین می‌تواند بسیاری از مشکلات را در اجرای طرح‌ها و برگزاری مناقصه‌ها برطرف کند.

اسحاق شهبازی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی را در حل مشکلات بسیار مهم دانست و ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده مشکلات به علت  آگاه نبودن به قانون رخ می‎دهد که راه درمان آن آموزش است.

او، با تاکید بر نظارت دستگاه‌ها بر مناقصه‌هاو اجرای طرح‌ها، عنوان کرد: نظارت زمینه پیشگیری از بروز تخلف را فراهم می‌کند که در این زمینه  تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها با سازمان‌های بازرسی و نظارتی ضروری است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر تاکید کرد: باید به پیشگیری از وقوع تخلف توجه کرد که  نظارت بر مناقصه‌ها از این جمله است.

شهبازی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در تحقق برنامه‌های مورد نظر در حوزه آب و فاضلاب گفت: باید از فضای مجازی و برنامه‌های مختلف فرهنگی برای افزایش آگاهی مردم از اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در سطح استان استفاده کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.