خاندوزی در مخالفت با طرح توزیع قیر رایگان:

صادرات قیر با میزان تولید داخل آن سازگاری ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میزان صادرات قیر ما با میزان تولید داخل و مصرف داخلی ما سازگاری ندارد؛ زیرا به اشتباه این آمار را تحت عنوان مصرف داخل بیان می‌کنند و منفعت آن به جیب عده خاص می‌رود.

صادرات قیر با میزان تولید داخل آن سازگاری نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان خاندوزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در مخالفت با طرح دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور یا طرح توزیع قیر رایگان گفت: راه‌های استان‌ها، مناطق محروم و روستا‌های کشور به جهت مشکلاتی که در طرح‌های عمرانی وجود داشته است و معضلاتی که امسال بیش از سال‌های گذشته دارد، نیازمند توجهات ویژه است، اما شیوه حمایت ما از راه‌ها و مناطق محروم و روستا‌ها می‌تواند به نفع اقتصاد ملی یا حتی سازوکاری مخرب برای وضعیت تولید باشد.

او ادامه داد: این شیوه در اختصاص یک میلیون تن قیر در سال‌های گذشته ارائه شد و مجلس‌های پیشین هم این اشتباه را مرتکب شدند که نهاد‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی درباره آن تذکر دادند.

خاندوزی بیان کرد: در این طرح متأسفانه بر همان مسئله یک میلیون تومان قیر تاکید شده است، در حالیکه اگر تکلیف می‌کردیم معادل ریالی آن یعنی ۴ هزار میلیارد تومان را به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داده شود، ما می‌توانیم از مفاسد رانت‌ها دور شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از کمک‌های مجلس یازدهم باید این باشد که با تأکید لزوم اصل حمایت، شیوه حمایت را اصلاح کند.

او بیان کرد: میزان صادرات قیر ما با میزان تولید داخل و مصرف داخلی ما سازگاری ندارد؛ زیرا به اشتباه این آمار را تحت عنوان مصرف داخل بیان می‌کنند و منفعت آن به جیب عده خاص می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن علنی ، قیر رایگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار