مصرف برق در بوشهر از ۱۹۰۰ مگاوات گذشت

شرکت توزیع برق استان بوشهر اعلام کرد: مصرف برق در این استان، در زمان اوج بار به هزار و ۹۲۸ مگاوات رسید و به جز دو شهرستان بقیه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا به آمارهای شرکت توزیع برق استان بوشهر میزان مصرف برق در سه‌شنبه ۳۱ تیر ۹۹، به هزار و ۹۲۸ مگاوات رسیده که ۵۸ مگاوات بیشتر از دوشنبه ۳۰ تیر بوده است.

 نقشه پیش بینی اوج بار و مصرف شرکت توزیع برق استان نشان می‌دهد، شهرستان‌های دیر، بوشهر، کنگان، دشتستان، تنگستان، دشتی، دیلم و گناوه در محدوده قرمز هستند که از ساکنان این مناطق خواسته شده مصرف برق را ۱۰ درصد کاهش دهند.

مصرف برق در بوشهر از ۱۹۰۰ مگاوات گذشت


شهرستان‌های جم و عسلویه نیز در محدوده زرد رنگ هستند که از اهالی آن‌‌ها درخواست شده مصرف برق را ۵ درصد کاهش دهند.

مدیریت مصرف برق از ساعت‌ ۱۳ تا ۱۷ یعنی زمان اوج بار درخواست دیگری است که شرکت توزیع برق استان از مردم دارد.

صرفه‌جویی در مصرف برق بدون کاهش رفاه خانواده

اما، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: یک کیلووات ساعت معادل مصرف برق ۴ دستگاه تنفس مصنوعی است که در یک شبانه روز کار می‌کند و جان هموطنان را نجات می‌دهد. اگر دمای کولرگازی را که روی ۱۸ تنظیم شده، به ۲۴ درجه تغییر دهیم، یک کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمدحسن متولي زاده که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، افزود: می‌توان با روش‌های بسیار ساده بدون این که رفاه خانواده کاهش یابد، مصرف برق را مدیریت کرد به‌طوری‌که اگر در منازل وسایل پرمصرف برقی را در ساعت‌های ابتدایی صبح یا ساعت‌های پایانی شب استفاده کنند، باعث کاهش مصرف برق خواهد شد.

او بیان کرد: تنظیم دمای کولر‌های گازی روی درجه ۲۴ از دیگر راهکار‌هایی است که می‌تواند تا ۲۰ درصد از مصرف برق را کاهش دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.