رئیس پلیس‌راه انتظامی استان قم عنوان کرد؛

کاهش ۱۷ درصدی تردد در راه‌های مواصلاتی قم

سرهنگ پناهی گفت: با توجه به هشدار‌های اخیر در افزایش شیوع کرونا، تردد در راه‌های مواصلاتی قم در تیرماه، ۱۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس‌راه انتظامی استان قم با اشاره به وضعیت راه‌های قم در سال جاری گفت: محور‌های استان قم کریدور چند استان و پرتردد‌ترین محور‌های کشور است که با توجه به شرایط حاکم و وجود کرونا در سه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش چشمگیری در تردد‌ها اتفاق افتاده است.

سرهنگ پناهی با بیان اینکه با توجه به هشدار‌های اخیر در افزایش شیوع کرونا، تردد در راه‌های مواصلاتی قم در تیرماه، ۱۷ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: محور قم یکی از شاهراه‌های اصلی است و پلیس در ایام پیک، حداکثر حضور را در سطح جاده‌ها دارد، هرچند برخی از جاده‌های قم، ظرفیت لازم برای کشش ترافیک و تردد بالا را به‌ویژه در برخی از ایام و یا جمعه‌ها ندارد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم افزود: تردد در راه‌های مواصلاتی قم در فروردین امسال ۵۷ درصد و در اردیبهشت نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است، البته در خردادماه با افزایش ۴ درصدی مواجه شدیم.

سرهنگ پناهی یادآورشد: با توجه به کمربندی بودن محور قم، کشش لازم برای ورود تعداد بالای خودرو وجود نداشته که امید است با راه‌اندازی کمربندی جدید بخشی از ترافیک کاهش یابد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم در مورد علل تصادفات در محور‌های استان قم عنوان کرد: در تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه سهیم هستند که بیشترین تخلفات و تصادفات مربوط به عامل انسانی به میزان ۵۰ درصد است.

او گفت: عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی، مکالمه با تلفن و صحبت با بغل‌دستی ازجمله عوامل مهم در تصادفات است، رانندگان با صبر و توجه به قوانین حتی در بدترین شرایط راه و خودرو، تأثیر بالایی در کاهش تصادفات دارند.

رئیس پلیس‌راه انتظامی استان قم بیان کرد: وجود اهرم‌های قانونی مانند جریمه نیز می‌تواند در جلوگیری از تصادفات تا حدی تأثیر بگذارد، هرچند حضور پلیس تأثیرگذار است، اما عامل فرهنگ‌سازی تأثیری به مراتب بیشتر دارد.

پناهی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی، رویکردی مهم در کاهش تصادفات است، یادآور شد: ما از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها و کلاس‌های آموزشی و آموزش موتورسواران درصدد ارتقای فرهنگ عمومی در جهت کاهش تصادفات هستیم.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم  بیان کرد: ۶۵ درصد تصادفات در محور‌های فرعی قم اتفاق می‌افتد و خانواده‌ها باید توجه داشته باشند کوچک‌ترین غفلت ممکن است حوادث ناگواری را رقم بزند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.