نگاهی بر گوشی OnePlus Nord؛ سنگ مرمر آبی دنیای گوشی‌ها

شرکت وان پلاس با معرفی گوشی جدید OnePlus Nord مرزهای گوشی‌های هوشمند میان‌رده را جابه‌جا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هیجان کاربران در رابطه با عرضه گوشی OnePlus Nord ماه‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند در گردش بود. شرکت سازنده سرمایه و انرژی زیادی را برای ایجاد این جو در بین کاربران مصرف کرد و با توجه به شواهد، کاملاً موفق عمل کرده است.

اما انتظارات کاربران به پایان رسید چرا که شرکت وان پلاس سرانجام تصمیم گرفت گوشی مورد انتظار خود را به صورت رسمی و کامل معرفی و عرضه کند. این گوشی دومین تلفن هوشمند شرکت وان پلاس به حساب می‌آید که با پنج سال تفاوت زمانی نسبت به گوشی هوشمند اولی در مرحله عرضه قرار گرفته است.

گوشی OnePlus Nord

گوشی هوشمند OnePlus Nord همچنین یکی از سه نسل تلفن‌های هوشمندی است که توسط شرکت OnePlus به فروش می‌رسند. با معرفی و رونمایی از گوشی هوشمند مورد نظر، تصمیم گرفته شد گزارشی از OnePlus Nord تهیه و هر اطلاعاتی که در رابطه با این گوشی محبوب وجود دارد مطرح شود.


بیشتر بخوانید


طراحی و بدنه OnePlus Nord

سیستم سخت‌افزاری گوشی هوشمند OnePlus Nord تا حد زیادی همانند تلفن همراه مدل Gorilla Glass است و در کناره‌های خود بخش‌های پلاستیکی را جای می‌دهد. این گوشی در دو رنگ عرضه می‌شود؛ یکی از آن رنگ‌ها عقیق خاکستری و دیگری آبی به مانند سنگ مرمر است. با وجود آن که جنس بدنه این گوشی براق به نظر می‌آید اما ظاهر OnePlus Nord همچنان چهره‌ای قدرتمند دارد. کاربران ممکن است در ابتدا متوجه جنس پلاستیکی بدنه نشوند چرا که شرکت سازنده توانسته به بهترین نحو ظاهر آن را شبیه‌ نمونه‌های فلزی کند.

برترین گوشی میان‌رده وان پلاس

با وجود آن که این دستگاه در ظاهر شباهت زیادی به نمونه‌های فلزی دارد اما پس از نگه داشته شدن در دست‌، خریدار می‌تواند جنس پلاستیک را حس کند. این جنس به صورتی اعمال شده که از لیز خوردن گوشی OnePlus Nord جلوگیری شود و نگه‌داری آن برای افراد آسان‌تر باشد. این گوشی از یک ورودی میکروفون در بخش بالایی برخوردار است و در قسمت پایینی گوشی، خریداران می‌توانند شاهد یک پورت USB 2 Type C باشند.

زیباترین طراحی گوشی هوشمند

در این قسمت همچنین مواردی همچون جایگاه سیم‌کارت‌ها و اسپیکر قرار گرفته است. در سمت چپ گوشی کلید تنظیم صدا قرار دارد در حالی که سمت راست گوشی میزبان کلید پاور و تنظیم اعلان‌ها است. پشت گوشی هوشمند OnePlus Nord با قرارگیری آرم برند شرکت سازنده در وسط تزئین شده که در کنار چهار دوربین دستگاه و دو فلش بخش پشتی را تکمیل کرده‌اند. حاشیه صفحه نمایش با طراحی زیبا و گوشه‌های گرد طراحی شده است و در سمت چپ بخش بالایی گوشی دو دوربین سلفی قرار داده شده است. مشخصات صفحه نمایش شامل اندازه ۶.۴۴ اینچی Full HD از جنس AMOLED است. این صفحه نمایش به نظر براق، با کیفیت و خوش‌رنگ می‌آید و در نگاه اول به دل کاربر می‌نشیند. این گوشی خوش‌دست از سیستم لمسی و ویبره جالبی بهره می‌برد.


نرم‌افزار و سیستم‌ عامل OnePlus Nord

سیستم عامل OxygenOS بر روی اندروید از محبوب‌ترین سیستم‌های موجود در بازار است و شرکت وان پلاس نیز تصمیم گرفته از این مسئله استفاده کند. روی این گوشی سیستم عامل OxygenOS 10.5 قرار گرفته شده که بر سیستم عامل اندروید سوار است. چنین مشخصاتی باعث شده که سیستم عامل مذکور به یک امضا تبدیل شود و حالا گوشی هوشمند Nord همانند دیگر گوشی‌های شرکت وان پلاس از این امضا برخوردار است.

اندروید 10 گوشی OnePlus Nord


مشخصات فنی OnePlus Nord

شرکت وان پلاس تصمیم گرفته از تراشه پردازنده Qualcomm Snapdragon 765G 5G استفاده کند و گوشی جدید خود را در قالب محصولی بروز عرضه کند. از آن جایی که این تراشه پردازنده در گوشی‌های دیگر نیز خود را اثبات کرده، می‌توان گفت OnePlus Nord نقطه قوت خود را از همین ابتدا در دست کاربران قرار داده است.

برترین گوشی میان‌رده

این امر که شرکت وان پلاس سعی کرده فناوری 5G را توسط یک گوشی میان‌رده به بازار بیاورد بسیار قابل ستایش است و می‌تواند آغاز توسعه هر چه بیشتر اینترنت نسل پنجم باشد. این شرکت همچنین گوشی جدید خود را در دو نمونه عرضه کرده است؛ یکی از آن‌ها با 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد و دیگری ۱۲ گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. مدل هر دو رم قرار گرفته شده در گوشی، LPDDR4X است که در کنار حافظه‌ داخلی‌ UFS 2.1 قرار دارند. ترکیب این دو می‌تواند برای یک دستگاه میان‌رده بیش از اندازه خوب باشد.


دوربین گوشی OnePlus Nord

گوشی هوشمند میان‌رده شرکت وان پلاس در مجموع شش دوربین را با خود به همراه دارد. چهار عدد از این دوربین‌ها در پشت و دو عدد از آن‌ها روی صفحه نمایش قرار دارند. این اولین باری است که شرکت سازنده تعداد بالایی از دوربین‌ها را با گوشی خود ارائه می‌دهد.

کیفیت دوربین OnePlus Nord

دوربین اصلی این دستگاه در بخش جلو با کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی به دست کاربران رسیده است و نمونه ۸ مگاپیکسلی برای سلفی قرار گرفته است. پشت گوشی، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی را به همراه دارد که با سه دوربین ۲، ۸ و ۵ مگاپیکسلی تکمیل می‌شود. این دوربین‌ها از حالت‌های عکاسی همچون Panorama، Super Macro، Portrait و Nightscape پشتیبانی می‌کنند.

گزارش از امین وصالی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار