ترامپ: نیرو‌های پلیس فدرال آماده مداخله در شیکاگو هستند

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از آمادگی نیرو‌های پلیس فدرال این کشور برای مداخله برای سرکوب اعتراضات مردمی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از آمادگی نیرو‌های پلیس فدرال برای مداخله در مبارزه با جرائم خشونت بار در شیکاگو خبر داد.

بر این اساس، پیشتر مقامات شهر شیکاگو از جمله لوری لایت فود، شهردار این شهر از امنیتی کردن موضوعات و نیز دستگیری مخفیانه معترضان از سوی نیرو‌های امنیتی فدرال انتقاد کرده بودند.

در مقابل ترامپ با انتقاد از مسئولان دموکرات شهر، شرایط امنیتی شیکاگو را بدتر از افغانستان خواند و خواستار مداخله نیرو‌های فدرال برای استقرار امنیت در این شهر شد.

ترامپ مسئولان ایالتی را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخورد‌های قاطع به معترضان به نژادپرستی در آمریکا است.

این در حالی است که روزنامه‌های محلی شیکاگو به نقل از منابع آگاه ناشناس گزارش دادند وزارت امنیت میهن آمریکا به منظور کمک به نیرو‌های محلی در فرونشاندن خشونت‌ها ۱۵۰ مامور فدرال را در شیکاگو و ایلینوی مستقر می‌کند. شهرداران سیاتل، آتلانتا، شیکاگو، واشنگتن، کانزاس سیتی و پورتلند در نامه‌ای به ویلیام بار، دادستان کل آمریکا و معاون وزیر امنیت میهن اعتراض کردند که استقرار نیرو‌های فدرال در چند شهر منتخب «نقض اساسی قانون و اصول فدرالیسم» است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز که از ابتدای اعتراضات آمریکا نقش تهییج آن‌ها را به خوبی ایفا کرده، اعلام کرد به دنبال اعزام نیرو‌های فدرال بیشتر به سایر شهر‌های بزرگ که مانند نیویورک که اوضاعی آشفته و ناآرام دارند، است. هفته گذشته ماموران فدرال برای فرونشاندن اعتراضات به پورتلند اعزام شدند.

تقریبا دو ماه است که آرامش از تمامی شهر‌های آمریکا رخت بربسته است. پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه پوست این کشور که به طرز فجیعی به دست پلیس ایالت مینیاپولیس کشته شد، در سراسر آمریکا تظاهرات و اعتراضات به نژادپرستی و بی‌عدالتی به راه افتاده است که در موارد بی‌شماری این تظاهرات به خشونت کشیده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار