آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در هرمزگان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: امسال ۳۳ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، شهباز بارانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: نوآموزان بدو ورود به دبستان حتما باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند و اگر نوآموزی در این طرح مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت‌نام او در مدارس با مشکل روبرو می‌شود.

بارانی با اشاره به اینکه امسال ۳۳ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در استان هرمزگان در نظر گرفته شده است، افزود:برای سنجش نوآموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه ضروری است.

او گفت: هزینه سنجش نو آموزان امسال ۴۰ هزار تومان است که فقط با کارت بانکی قابل پرداخت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان افزود: نوآموزانی که سال گذشته برای ورود به پیش دبستانی سنجش شده اند دیگر نیاز به شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت ندارند.

بارانی گفت: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.

او گفت: سنجش کودکان بدو ورود به دبستان تا آخر شهریور ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


موسی دادی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: امسال حدود ۲۳ هزار نوآموز برای ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند.

دادی زاده با اشاره به اینکه برای تسهیل در سنجش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سامانه نوبت گیری در مدارس راه‌اندازی شده است، افزود: در هر پایگاه به طور متوسط روزانه ۲۰ کودک مورد سنجش قرار می‌گیرد و پس از سنجش هر کودک، کلاس ضدعفونی می‌شود.

او گفت:ماسک و دستکش نیز برای استفاده مراجعه کنندگان در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از والدین خواست تنها در ساعت مشخص شده و فقط یک نفر همراه نوآموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

دادی زاده افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستور العمل‌های بهداشتی امسال ارزیابی دهان، دندان، قد و وزن کودک در پایگاه های سنجش انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.