شناسایی یک ژن در خفاش که به ساخت واکسن کرونا کمک می‌کند

محققان موفق شدند ژنی را که به خفاش اجازه مقاومت در برابر بیماری‌های مرگبار همانند ویروس کرونا را می‌دهد، کشف کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ساینس فوکس، دانشمندان موفق شدند ژنی که به خفاش اجازه می‌دهد با بیماری‌های مرگبار همانند ویروس کرونا مبارزه کند را کشف کنند.

بر این اساس، محققان با بررسی دقیق شش ژن خفاش موفق شدند به این یافته دست یابند. آن‌ها مشخص کردند که خفاش‌ها از ژنی به نام Bat۱K به عنوان ابزاری برای یافتن پاسخ روش مبارزه با ویروس کرونا استفاده می‌کنند. این کشف ممکن است بتواند به انسان برای مقابله با ویروس کرونا کمک کند.

این ساختار ژنی می‌تواند به خفاش‌ها کمک کند تا در برابر ویروس کرونا و بیماری‌های مرگبار از خود مقاومت نشان دهند.


بیشتر بخوانید


دانشمندان بر این باورند ویروس کرونا برای نخستین بار از یک خفاش به یک پنگولین و سپس به انسان منتقل شده است. این ویروس برای نخستین بار در شهر ووهان چین یافت شد و از آنجا به تمامی جهان گسترش یافت. دانشمندان امیدوارند با مطالعه دقیق ژن‌های خفاش و عملکرد آن به واکسن و روش درمانی مطمئن در مقابل کووید ۱۹ برسند.

تاکنون ۲۳ واکسن برای کرونا در جهان به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده احتمالا نسخه اولیه این واکسن در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. این سازمان از مردم خواسته است تا زمان کشف واکسن فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار