آیا محیط زیست تحت تأثیر کروناست؟

مدیرکل  محیط زیست البرز گفت: ویروس کرونا هر چند در کوتاه مدت سبب ترمیم طبیعت و محیط زیست شد، اما تداوم این ویروس آثار زیان‌ باری بر محیط زیست خواهد گذاشت.

آیا محیط زیست تحت تأثیر کروناست؟فردین حکیمی، مدیرکل  محیط زیست البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که ویروس کرونا هر چند در کوتاه مدت سبب ترمیم طبیعت و محیط زیست شد، اما تداوم این ویروس آثار زیان ‌باری بر محیط زیست خواهد گذاشت، گفت: مصرف مواد ضدعفونی کننده هرچند تاثیر منفی بر محیط زیست داشته اما در پیشگیری و مبارزه با این ویروس کشنده، اثرات بسیار مثبت و تعیین کننده‌ای نیز داشته و خواهد داشت.

مدیرکل  محیط زیست البرز افزود: رهاسازی ماسک ها و دستکش های یکبار مصرف در محیط نیز یکی از معضلات زیست محیطی بیماری کرونا است که باید به نحو مطلوب مدیریت شود.

حکیمی گفت: استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شوینده های شیمیایی، برای سلامت انسان مضر بوده و علاوه بر آلوده کردن منابع زیستی، بر زندگی دیگر موجودات زنده نیز اثر منفی دارد اما برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، چاره‌ای جز مصرف این مواد نیست.

او با اشاره به این که افزایش مصرف آب، مواد شوینده و ضدعفونی کننده به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و مبارزه با بیماری کووید ۱۹، به عنوان یکی از اثرات منفی زیست محیطی ناشی از این بحران است، افزود: در چنین شرایطی مصرف آب برای رعایت موارد بهداشتی اجتناب ناپذیر بوده و نتیجه آن نیز تولید فاضلاب بیشتر به همراه مواد شوینده است که بخش از آن وارد تصفیه خانه شده و تصفیه می شود.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: قسمتی از این فاضلاب نیز از طریق کانال های شهری وارد رودخانه ها و آب های سطحی شده و بخش دیگری نیز به چاه های جذبی هدایت شده و موجبات ایجاد آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی را فراهم می آورد.

انتهای پیام/ر.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.