با تشدید رقابت نظامی کشور‌های غربی در فضا،

نام نیروی هوایی ارتش فرانسه عوض شد

وزیر دفاع فرانسه از تغییر نام رسمی «نیروی هوایی ارتش» این کشور به «نیروی هوا و فضای ارتش» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، جمعه از تغییر نام «نیروی هوایی ارتش» به «نیروی هوا و فضای ارتش» خبر داد و اعلام کرد اکنون فضا به مکانی مورد مناقشه برای برتری‌جویی در جهان تبدیل شده است که ممکن است «مانور‌هایی غیردوستانه» در آن روی دهد.

او در مصاحبه‌ای با روزنامه «لا پرووانس» خبر تغییر نام رسمی نیروی هوایی ارتش فرانسه را اعلام کرد و گفت: «ما به هیچ وجه درگیر رقابت تسلیحاتی نیستیم. فرانسه خواهان استفاده صلح‌آمیز از فضا است. اما مسئولیت من این است که تهدید‌های بالقوه‌ای را که فرانسه با آن‌ها رو به رو است، کاملا شناسایی کنم.»

به نوشته فرانس‌پرس، در سال ۲۰۱۷ ماهواره جاسوسی روسیه موسوم به «Louch-Olympe» تلاش کرده بود به ماهواره نظامی فرانسوی-ایتالیایی «Athena-Fidus» نزدیک شود. این حادثه چندی بعد از سوی وزیر دفاع فرانسه اعلام شد.

پارلی در ادامه گفت: «این اقدام نشان داد که از این پس ماهواره‌ها می‌توانند به منظور ایجاد اختلال یا آسیب رساندن یا حتی از بین بردن ماهواره‌های ما، به آن‌ها نزدیک شوند.»

او افزود: «ما به زودی ماهواره‌های کوچک گشت‌زنی در اختیار خواهیم داشت که امکان شناسایی عاملان این نوع مانور‌های غیردوستانه را برای ما فراهم می‌آورد.»

وزیر دفاع فرانسه همچنین در این سخنان به دوربین‌هایی با توانایی دید ۳۶۰ درجه‌ای اطراف ماهواره‌ها و لیزر‌های قدرتمند برای دور نگه داشتن ماهواره‌هایی که قصد دارند به این ماهواره‌ها نزدیک شوند، اشاره کرد.

فرماندهی بزرگ هوا-فضا که قلب نیروی فضایی فرانسه محسوب می‌شود و در شهر تولوز مستقر است، ابتدا دویست خدمه و در سال ۲۰۲۵ پانصد خدمه خواهد داشت. در این بخش بالغ بر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود که ابتدا در قانون برنامه بودجه نظامی (سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵) چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار