عید قربان فرصتی برای رفع مشکل نیازمندان

امام جمعه بافق گفت: مردم در عید قربان به کمک نیازمندان بشتابند و با خیرات و قربانی کردن قدمی برای رفع مشکلات محرومان بردارند.

حجت الاسلام سلیمانی، امام جمعه بافق به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت ۵ مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی، اظهار کرد: رویش نماز جمعه در کشور بعد از انقلاب، برکات زیادی را به ارمغان آورد.

او با تشریح ویژگی‌های ائمه جمعه افزود: تقوای الهی و تبیین مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از وظایف ائمه جمعه است.

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: انقلابی بودن و دفاع از ارزش‌های دینی و جهاد در راه پیاده کردن آرمان‌های انقلاب و اسلام از دیگر ویژگی‌های ائمه جمعه است.

امام جمعه بافق با اشاره برکات اقتصادی و اجتماعی نماز جمعه تصریح کرد: حضور مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی مثل انتخابات و دیگر برنامه‌های ملی و مذهبی از برکات همین نماز جمعه است.

امام جمعه بافق گفت: در دوران دفاع مقدس نیز جنگ از طریق برپایی نماز جمعه اداره می‌شد و خیلی از رزمندگان که به جبهه‌ها شتافتند از مساجد بودند.

او بیان داشت: حضور گسترده مردم در نماز جمعه ارزش بالایی دارد و به به برکت همین حضور نماز جمعه‌ها با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به فرار رسیدن عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: این عید فرصت خوبی برای خیرات و نذورات است.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: مردم در این عید به کمک نیازمندان بشتابند و با خیرات و قربانی کردن قدمی برای رفع مشکلات محرومان بردارند و با کمک به کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان این نهاد کمک کنند.

او بیان داشت: در شرایط کرونا که خیلی از مردم نتوانستند برای اموات خود مراسم و خیراتی انجام دهند در این روز به کمک دیگران بروند.

گرامیداشت روز عرفه و ضرورت خودسازی و کسب معرفت الهی در این روز و ... از دیگر وضوعاتی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار