سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان:

کرونا در کمین نشسته است/ ضرورت رعایت نکات بهداشتی در خوزستان

نجاتی گفت: کرونا در کمین نشسته است و همچنان باید به رعایت نکات بهداشتی پایبند باشیم تا این بیماری را مهار کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: روند کاهشی ابتلا به کرونا به معنی ریشه کنی این ویروس نیست، بلکه بیماری کرونا در کمین نشسته است و با سهل‌انگاری و بی توجهی مجددا به وضعیت قبل بر می‌گردیم.

او با بیان اینکه همچنان باید به رعایت نکات بهداشتی پایبند باشیم، اظهار داشت: با همکاری مردم و خودداری از برگزاری مراسمات، روند بیماری کرونا در خوزستان کاهشی است و تعدادی از بیمارستان‌های ویژه بیماران مبتلا به این بیماری تخلیه شده‌اند.

نجاتی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح، ارتش، بسیج و سپاه علاوه بر اقدام در زمینه تولید ماسک، در زمینه ضدعفونی نیز از همه امکانات خود استفاده کردند، بیان کرد:، اما به مردم توصیه می‌شود از ماسک استفاده کنند و باید ظرفیت لازم نیز ایجاد شود و قیمت ماسک نیز مناسب باشد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه هدف ما تسهیل شرایط پیشگیری و مقابله با کرونا است، ادامه داد: موضوعات در خصوص عرضه ماسک با قیمت بالاتر از مصوب تا زمان تولید به اندازه مورد نیاز، در ستاد استانی کرونا قابل طرح و حل است، اما انتظار می‌رود دستگاه‌ها از بهانه‌ها، حاشیه‌ها و ناهماهنگی‌ها خارج شوند. هر چه ظرفیت تولید ماسک بیشتر شود، در پیشگیری هم موفق‌تر خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به طرح موضوع ثبت‌نام برای خرید ماسک بیان داشت: انجام کار با برنامه‌ریزی خوب است، اما ثبت اسم و شماره ملی برای خرید ماسک شایسته نیست و این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در صورت صحت، تذکر می‌دهیم و از ادامه این طرح جلوگیری بعمل خواهد آمد.

نجاتی با اشاره به اینکه هر ساله به دلیل گرمای خوزستان و مدیریت مصرف برق، تعطیلی‌هایی اعمال می‌شود، اما تعطیلی‌های امسال در زمینه مقابله با کرونا هم به کمک ما آمد، تصریح کرد: مردم باید توجه کنند که این تعطیلی‌های برای ماندن در منزل است نه مسافرت، چراکه یکی از موضوع‌هایی که امروزه مردم را در خصوص ابتلا به کرونا تهدید می‌کند، مسافرت‌ها است و از مردم می‌خواهیم که امسال مسافرت را از برنامه خود خارج کنند.

او گفت: مردم و مسئولان شهر‌های خوش آب و هوا نیز از مسافرت‌های هم‌استانی‌ها گلایه‌مند هستند که به این شهرستان‌ها اعلام شده است ظرفیت پذیرش مسافران را ایجاد نکنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.