بازرسی از ۲۰۰۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ در آمریکا

اداره هوانوردی فدرال آمریکا بازرسی از حدود ۲۰۰۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ که به دلیل مشکلات فنی زمین‌گیر شده‌اند را اجباری اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) روز جمعه دستور بازرسی حدود ۲۰۰۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ NG و کلاسیک را که حداقل برای ۷ روز متوالی یا بیشتر پرواز نکرده اند، صادر کرده است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) اعلام کرد پس از دریافت ۴ گزارش اخیر مبنی بر خرابی موتور مربوط به دریچه‌های کنترل هوا که در وضع باز قرار گرفته است دستور بازرسی‌های ویژه‌ای را درباره هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ NG و کلاسیک (Classic) صادر کرده است.

شرکت هواپیاسازی بوئینگ پیش از این به مشتریان خود توصیه کرده بود که (قبل از پرواز) از این هواپیما‌ها بازرسی (کامل) به عمل آورند. به طور معمول هواپیما‌ها بعد از گذشت چند روز توقف هنگامی که قصد پرواز مجدد دارند در معرض معاینه کامل قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


شرکت بوئینگ تصریح کرد: «با وجود هواپیما‌هایی که به دلیل بحران کرونا روی زمین پارک شده اند و یا کمتر از آن‌ها استفاده می‌شوند، دریچه‌های (کنترل هوا) آسیب دیده ممکن است مستعد خوردگی و فرسایش شده باشند.»

با این حال در مواجهه با شرایط افت حمل و نقل هوایی از زمان شیوع ویروس کرونا شرکت‌های هوایی مجبور شده اند بسیاری از هواپیما‌های خود را موقتاً از خطوط پروازی کنار بگذارند.

در بخشنامه اداره هوانوردی فدرال آمریکا آمده است: «چنانچه این دریچه به طور عادی با قدرت برخاستن از زمین باز شود ممکن است در هنگام پرواز در حالتِ باز گیر کرده و در هنگام کاهش قدرت در هنگام فرود نتواند بسته شود و همین موضوع باعث می‌شود کمپرسور به طور برگشت‌ناپذیر متوقف شده و موجب عدم امکان راه اندازی مجدد موتور شود؛ این امر در نهایت می‌تواند منجر به فرود اضطراری گردد.»

اداره هوانوردی فدرال آمریکا همچنین تاکید کرد: «اگر در حین بازرسی خوردگی دریچه مشخص و یافت شود قبل از بازگشت هواپیما به خطوط هوایی باید سوپاپ تعویض شود.»

شرکت بوئینگ اظهار داشت اگر شرکت‌های هواپیمایی آسیب دیده مشکلی را مشاهده کردند این شرکت آماده ارائه اطلاعات درباره بازرسی‌ها و تعویض قطعات احتمالی است. بوئینگ تلاش می‌کند چراغ سبز سازمان تنظیم مقررات هوایی آمریکا را برای ۷۳۷ MAX دریافت کند که پس از ۲ سانحه مرگبار بیش از یک سال است که پرواز ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار