صادرات کالا از گیلان افزایش یافت

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: صادرات کالا از گیلان ۶۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، هادی تیزهوش تابان ،رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه  از افزایش ۶۸ درصدی صادرات کالا از گیلان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ایران به دنبال دائمی کردن حضور خود در اتحادیه گمرکی اوراسیا است.

او ، دریای خزر، منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین را از جمله ظرفیت‌های قابل توجه و شناخته شده گیلان برای توسعه صادرات دانست و افزود: ایران به دنبال دائمی کردن حضور خود در اتحادیه گمرکی اوراسیاست و دولت نیز تلاش‌های خوبی در این زمینه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با تأکید بر اینکه برای تسهیل در امر صادرات تولیدکنندگان استان گیلان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است ، گفت: معرفی بازار‌های هدف برای صادرکنندگان استان گیلان از جمله اقداماتی است که به شکل مستمر انجام می‌شود و اتاق بازرگانی برای تحقق آن اقدامات زیادی انجام می‌دهد.

تیزهوش‌تابان با بیان اینکه ایران سه سال است که در اتحادیه گمرکی اوراسیا عضویت دارد ، با  قدردانی از تلاش‌های دولت و مجلس برای عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا ، افزود: کارگروه‌های فعالی در بخش اوراسیا فعال شده است و بدون شک با تقویت زیرساخت‌های داخلی عضویت ایران در این مجموعه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

او پیروزی در میدان جنگ اقتصادی را در گرو عمل کردن دو بخش دولتی و خصوصی به وظایف تعیین شده‌شان در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و تصریح کرد: پیوند‌های تجاری و اقتصادی با کشور‌های همسایه اساساً از سوی تجار و بازرگانان استان‌های مرزی شکل می‌گیرد که استان گیلان یکی از این مناطق است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.