تجلیل از کوچکترین و مسن‌ترین نمازگزار جمعه در زرندیه

در مراسم گرامیداشت سالروز اولین نماز جمعه در زرندیه از کوچکترین و مسن‌ترین نمازگزار تجلیل شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در آئین گرامیداشت چهل و یکمین سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در شهرستان زرندیه از کم سن‌ترین و مسن‌ترین نمازگزار جمعه این شهرستان تجلیل شد.

تجلیل از کوچکترین و مسن‌ترین نمازگزار جمعه در زرندیه

آئین گرامیداشت چهل و یکمین سالروز ۵ مرداد، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در شهرستان زرندیه با دوبرنامه اجرا شد.

در اولین برنامه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان زرندیه مزار دو شهید گمنام شهر مامونیه گلباران شد.

در دومین برنامه هم در نماز جمعه این شهرستان از مسن‌ترین و کوچکترین نمازگزاران جمعه که حضور مستمر در نماز جمعه شهرستان را داشتند با اهدای لوح و جوایزی نفیس تقدیر و تشکر بعمل آمد.

اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز جمعه ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ قمری به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

جمعیت انبوه و میلیونی که از نخستین ساعات بامداد این روز از نقاط مختلف شهر تهران به دانشگاه و خیابان‌های اطراف هجوم آورده بودند، تکبیر گویان، حمایت خود را از رهبری امام خمینی (ره) و نهضت الهی ایشان اعلام داشتند.

اتحاد و اجتماع صفوف نماز جمعه، توطئه‌های حساب شده و ترتیب یافته منافقان را خنثی کرد و حیله و تزویر آنان را در هم شکست. شیاطین و منافقین در همه جا راه یافتند، اما در صفوف به هم پیوسته نماز رسوخ پیدا نکردند.

نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب همواره محلی برای هوشیاری و آگاهی بخشی به مردم و نیز مکانی برای تزکیه نفس و خشوع و خضوع در برابر ذات خداوندی بوده است.

انتهای  پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.