بیش از هزار و ۴۰۰ مدرسه بوشهر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تا پایان شهریور هزار و ۴۰۸ مدرسه در استان با اتصال به شبکه ملی اطلاعات، از اینترنت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرضا بندری  معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به قرارداد وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات با هدف اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد: با بررسی و اولویت‌بندی مدارس طبق شاخص‌های مکان، مقطع تحصیلی مدارس و تعداد دانش‌آموز در هر مدرسه در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، هزار و ۴۰۸ مدرسه مشمول این طرح می‌شوند.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات استان اجرا می‌شود، ادامه داد: تا کنون قرارداد اتصال ۸۳۲ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات ثبت شده است که از این تعداد ۶۰۸ مدرسه به این شبکه متصل شده اند.


بیشتر بخوانید


 معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تا پایان شهریور، همه مدارس مشمول طرح به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند، عنوان کرد: مدارس با اتصال به شبکه ملی اطلاعات به مدت دو سال، از اینترنت رایگان با حجم ۳۰ گیگابایت ماهیانه استفاده می‌کنند.

بندری، درباره مدارسی که خط تلفن ندارند، عنوان کرد: در این طرح، خط تلفن و مودم رایگان در اختیار مدارس قرار داده می‌شود و حتی مدارس روستایی و سخت گذر که سیم کشی خط تلفن در آن مناطق انجام نشده، با همکاری اپراتور‌های تلفن همراه، مودم‌های بی سیم رایگان به آن‌ها اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.