آیا تسهیلات حمایتی کرونا به صاحبان کسب و کار‌های فاقد کد بیمه و کد کارگاهی تعلق می گیرد؟

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از مصوبه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا برای صاحبان کسب و کار‌های فاقد کد بیمه و کد کارگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج‌پور ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: بر اساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تسهیلات حمایتی به فعالان حوزه گردشگری پرداخت می‌شود.

او  با بیان اینکه فرصت خوبی برای جبران خسارت واحد‌های تولیدی و گردشگری که از شرایط کرونا متضرر شده‌اند ایجاد شده است ، افزود: بر اساس مصوبه کارگروه صاحبان، شاغلان کسب و کار‌هایی که کد بیمه و کد کارگاهی ندارند نیز از تسهیلات حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ، مبلغ تسهیلات حمایتی کرونا به ازای هر یک نفر را ۱۲ میلیون تومان ویژه واحد‌های متضرر که به دستور دولت تعطیل نشده‌اند اعلام کرد و با بیان اینکه سود این تسهیلات ۱۲ درصد و با بازپرداخت یک ساله است، گفت: این تسهیلات شامل هنرمندان کارگاه‌های صنایع دستی، کارکنان تاسیسات گردشگری هم می‌شود.

حلاج پور  در مورد نحوه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحد‌های صنعتی و صنفی که دولت دستور تعطیلی این واحد‌ها و کارگاه‌ها را داده است ، افزود: بر اساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از کرونا برای این دسته از واحد‌ها به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله پرداخت می‌شود.

او  با بیان اینکه  این واحد‌ها  به شرطی قادر به استفاده از این تسهیلات هستند که علاوه بر عدم تعدیل نیرو، افراد تحت پوشش آن‌ها از بیمه بیکاری در این مدت استفاده نکرده باشد ،گفت: کم رنگ شدن تبعات شیوع کرونا یکی از کارکرد‌های مثبت حمایت از فعالان حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان ذخایر فرهنگی بی‌نظیری دارد نگهداری، حفاظت و صیانت از این گنجینه‌های فرهنگی پرارزش را بسیار پراهمیت دانست و تصریح کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تمام ابزار‌ها و ظرفیت‌های موجود برای صیانت و پاسداری از میراث ناملموس استان استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.