افزایش راندمان محصولات کشاورزی با توسعه گلخانه‌ها

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: کشت گلخانه‌ای راهکار افزایش تولیدات کشاورزی در مهاباد است.

رسول سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: شهرک کشاورزی دریاس مهاباد در ۱۲.۴ هکتار نیز جزو سایت‌های گلخانه‌ای استان به شمار می‌رود که توسعه این شهرک هم اکنون جزو برنامه‌های جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی به عنوان نخستین پیشران توسعه در این بخش محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با رونق گلخانه‌ها شاهد کاهش ۱۰ برابری مصرف آب هستیم، افزود: گلخانه‌ها از جمله مهمترین عوامل تولید بالای کشاورزی در دنیای امروز به شمار می‌روند و مزیت‌های زیادی نیز دارند که به هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه در اقتصاد آذربایجان‌غربی مطرح است که افزایش سهم آن در بخش کشاورزی توام با کاهش ۱۰ برابری مصرف آب و افزایش چندین برابری تولید است که هر دوی این موارد، ارمغانی از سوی دولت تدبیر و امید برای رونق و راندمان بالای پایتخت کشاورزی کشور به شمار می‌رود.

هم اکنون مساحت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی ۴۸۰ هکتار است که در هشت شهرستان واقع شده و توسعه آن به میزان دو برابر مد نظر مسئولان است.

شهرک گلخانه‌ای سریل آباد بوکان، درشک سلماس، خانشان ارومیه، چهار قلعه میاندوآب، دریاس مهاباد، مهلذان خوی و شهرک شیلاتی آغ چای جزو سایت‌های گلخانه‌ای آذربایجان‌غربی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.