تعیین تکلیف معادن غیر فعال خراسان جنوبی در سال جهش تولید

بخش عمده‌ای از معادن غیر فعال خراسان جنوبی، امسال تعیین تکلیف و به چرخه تولید باز می‌گردند.

سالاری معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: یکی از اولویت‌های جدی سازمان صمت در استان، تلاش برای احیای واحد‌های غیر فعال معدنی است که یا به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و یا فرسوده بودن ماشین آلات، فعال نیستند.

او با بیان اینکه  از ۶۵۴ معدن فعال خراسان جنوبی، هم اکنون بیش از ۲۰۰ معدن غیر فعال هستند، افزود: در صورت فراهم شدن زمینه، این معادن دوباره فعال خواهند شد.

سالاری ادامه داد: در صورت نیاز به تعیین و تکلیف پروانه بهره برداری معادن غیر فعال، آن‌ها را به بهره برداران دارای صلاحیت واگذار می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه برای راه اندازی معادن غیر فلزی استان، نشست‌های خوب و مفیدی گرفته شده است، تصریح کرد: نداشتن واحد‌های فرآوری در کنار معادن از عمده مشکلات معادن غیر فلزی است.

او تصریح کرد: برنامه ریزی کرده ایم با همکاری ستاد احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس کشور، بتوانیم واحد‌های جدید فرآوری را در کنار کلونی‌های معدنی استان راه اندازی کنیم.

سالاری گفت: بیشتر معادن غیر فعال استان در سال جهش تولید تعیین تکلیف می‌شوند و آن‌هایی که مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی دارند را با تعامل بانک‌ها به سرانجام می‌رسانیم و اگر هم بهره برداران اراده‌ای برای فعال کردن معادن ندارند، این معادن را به افراد دارای صلاحیت و توانمند واگذار می‌کنیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای معدنی خراسان جنوبی تصریح کرد: این استان با دارا بودن ۶۵۴ معدن فعال، رتبه چهارم معادن فعال کشور را دارد و در حوزه اشتغال معدنی هم در کشور در رتبه سوم قرار داریم.

او ادامه داد: خراسان جنوبی در حوزه تنوع معدنی هم با بیش از ۵۰ نوع ماده معدنی، ۷۷ درصد تنوع مواد معدنی کشور را دارد و خوشبختانه در دو سال گذشته به اکتشافات جدیدی در حوزه معادن استان رسیده ایم که ظرفیت تولید و اشتغالزایی معادن را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار