"درمان جامع و رفاه اجتماعی "، شعار هفته حمایت از بیماران هموفیلی

مدیر دفتر کانون هموفیلی ایران در اصفهان گفت: هفته حمایت از بیماران هموفیلی فرصتی ارزنده برای طرح در خواست‌ها و مطالبات جامعه هموفیلی ایران با مسئولان و آگاهی بخشی درباره این بیماری است.

بهمن پور مدیر دفتر کانون هموفیلی ایران در اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: همه ساله اول تا هفتم مرداد ماه هفته حمایت از بیماران هموفیلی است. این هفته فرصتی ارزنده برای طرح در خواست‌ها و مطالبات جامعه هموفیلی ایران با مسئولین، آگاهی بخشی در حوزه بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی و همچنین سپاسگزاری از مسئولین حوزه دولتی، شرکت‌ها و موسسات حقوقی حامی بیماران و همچنین شخصیت‌های حقیقی نیکوکاری است که به امر حمایت از این بیماران و مشارکت در بهبود شرایط زندگی باور داشته و به آن عمل می‌کنند.

او در ادامه افزود کانون هموفیلی ایران این هفته را با شعار درمان جامع و رفاه اجتماعی برای بیماران هموفیلی برگزار می‌نماید. کانون هموفیلی ایران در درجه اول وظیفه خود می‌داند از تلاش‌های ارزشمند وزارت بهداشت برای دسترسی بیماران به درمان دارو در شرایط بحرانی شیوع کرونا و همچنین تحریم‌های غیر انسانی آمریکا صمیمانه سپاسگزاری نماید. جامعه هموفیلی ایران قدردان احساس مسئولیت و پی گیری مسئولین وزارت بهداشت در این رابطه هستند.

بهمنپور در ادامه گفت: امسال در شرایطی این هفته برگزار می‌شود که شیوع کرونا در کشور مانع جدی برای برگزاری برنامه‌های این هفته به به شکل قبل است. کانون هموفیلی ایران پویشی تحت عنوان در عصر کرونا، هر چهره‌ای با ماسک زیباتر است؛ از هفته هموفیلی استقبال نموده است. مدیران اجرایی و مدیران دفاتر نمایندگی کانون هموفیلی در سراسر ایران تلاش می‌نمایند مردم و بیماران را تشویق به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نمایند.
 
او ادامه داد: روز‌های هفته هموفیلی به ترتیب اول مرداد به عنوان روز هموفیلی و مقابله با کرونا، دوم مرداد روز هموفیلی و امار، سوم مرداد، روز هموفیلی و نشاط، چهارم مرداد روز هموفیلی و پیشگیری، پنجم مرداد روز هموفیلی و مجلس شورای اسلامی، ششم مرداد روز هموفیلی و رفاه اجتماعی و هفتم مرداد روز زنان و دختران مبتلا به انواع اختلالات انعقادی نامگذاری شده است. اولین روز هفته حمایت به بحران کرونا و ضرورت هماهنگی جامعه هموفیلی با رهنمود‌های ستاد ملی کرونا اختصاص یافته است. کانون هموفیلی ایران از سازمان‌های مردم نهاد فعال در مقابله با کرونا بوده و در این موسسه ستادی مرکب از مدیران اجرایی و مدیران دفاتر نمایندگی ایجاد نموده است.

مدیر دفتر کانون هموفیلی ایران در اصفهان در ادامه گفت: در مناسبت‌های هفته حمایت پیشگیری مفهوم گسترده‌ای است که شامل پیشگیری از تولد هموفیلی، پیشگیری از معلولیت، پیشگیری از بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون، پیشگیری از تخریب دندان‌ها و پیشگیری از ابتلا به کرونا و ... است. برنامه این کانون اطلاع رسانی به بیماران با شیوه‌های مجازی یا در گروه‌های کوچک حداکثر ده نفره در سالن‌های دارای تهویه مناسب خواهد بود. کماکان موضوع زنان و دختران مبتلا به انواع بیماری‌های انعقادی و کمک به تامین دسترسی بیماران شناسایی شده در دستور کار موسسه با رعایت شرایط بحران کرونا قرار دارد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.