شهردار رشت دیگر استیضاح نمی شود

طرح استیضاح شهردار رشت با هفت رأی اعضای شورای شهر از دستور کار شورا خارج شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شورای شهر رشت با برگزاری یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه طرح خروج استیضاح شهردار رشت را دستور کار قرار داد و طرح استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار رشت با هفت رأی اعضای شورای شهر از دستور کار شورا خارج شد.

احمد رمضانپور،  یکی از اعضای شورای شهر رشت که از موافقان خروج این طرح از دستور کار است در این باره با اشاره به اینکه در حال حاضر رسیدگی به این طرح به صلاح نیست، گفت: در شرایط فعلی به خاطر مصالح شهر استیضاح شهردار را به صلاح نمی‌دانم.

او  با اشاره به اینکه ایجاد تزلزل در مدیریت شهری قطعاً به نفع شهروندان نخواهد بود، افزود: سوال و استیضاح از شهردار حق شورای شهر است، اما اگر تخلفی صورت گرفته می‌توانیم از طریق تحقیق و تفحص و دستگاه قضا رسیدگی کنیم.

رمضانپور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر با رکود اقتصادی ساخت و ساز در شهر مواجه هستیم، گفت: شاهد وجود ۲۶۴ پروژه نیمه تمام، مشکلات و معضلات زیست محیطی، پسماند و وضعیت نامطلوب دو رودخانه گوهر رود و زرجوب در رشت هستیم که برای حل آن نیازمند حضور شهرداری صادق، راستگو و مستقل هستیم.

او  با اشاره به اینکه در مدت فعالیت شورای پنجم با وجود ایجاد موانع این شورا به کار خود ادامه داده است، افزود: باز هم تکرار می‌کنم در شرایط امروز انجام استیضاح شهردار به صلاح نیست.

بهراد ذاکری ، یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت که موافق استیضاح شهردار است در این ادامه این نشست با اشاره به اینکه خوشحالم که از روز اول به حاج محمدی به عنوان شهردار رأی ندادم، گفت: عدم توانایی مدیریت شهر رشت از مهم‌ترین دلایل من برای مخالفت با حضور او بوده است.

او  با بیان اینکه امروز مسئولیت ماندن شهردار برعهده افرادی است که وی را انتخاب کرده‌اند، افزود: امروز با توجه به تخلفات آشکاری که وجود دارد به عنوان ناظر مردم نمی‌توانم از این تخلفات چشم پوشی کنم.

ذاکری با تاکید بر اینکه نباید از این استیضاح بگذریم و شهردار باید به تخلفات انجام شده پاسخ دهد، گفت: از نهاد‌های نظارتی می‌خواهم به تخلفات شهردار رشت ورود کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

او با بیان اینکه امروز شاهد تضییع بیت المال در شهرداری رشت هستیم، افزود: حمایت از شهردار به منزله شریک شدن در این تخلفات است.

فاطمه شیرزاد یکی از اعضای موافق خرج طرح استیضاح شهردار از دستور کار در ادامه این جلسه با اشاره اینکه شاهد سانسور در شورا از سوی رسانه‌های داخلی که مشخص نبوده برای چه کسی و کجا کار می‌کنند، هستیم، گفت: امیدواریم این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه با توجه به رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه به برخورد با مفسدان اقتصادی، افزود: با هر گونه تخلف قطعاً برخورد خواهد شد.

شیرزاد با بیان اینکه طرح سوال از شهردار برای منافع شهر و مصلحت اندیشی انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه یک سال از عمر شورای پنجم باقی مانده و انتخاب فرد جدید برای شهرداری قطعاً مشکلاتی به دنبال خواهد داشت لذا من با خروج این طرح از دستور کار شورای شهر موافق هستیم.

محمد حسن عاقل منش یکی از موافقان خروج طرح استیضاح با بیان اینکه ناظر اصلی عملکرد ما خدا است، گفت: در مدت فعالیت شورای پنجم بار‌های شاهد معضلات و آسیب‌های ناشی از روند انتخاب شهردار در رشت بوده ایم.

او  با بیان اینکه شورای شهر رشت در دور پنجم یک سال متوقف شد، افزود: در این مدت شاهد فرصت سوزی بودیم با توجه به اینکه امسال آخرین سال فعالیت شورای پنجم است اعتبارات دولتی جذب شده را باید تا شهریور هزینه شود.

عاقل منش با اشاره به اینکه سوال از شهردار حق اعضای شورای شهر است، گفت: وجود این چالش‌ها و معضلات سبب دلسرد شدن مردم شده است. امروز سازمان بازرسی و ادارات امنیتی در حال بررسی موضوع هستند.

او  با تأکید بر ضرورت خروج از بست بن موجود در شهر رشت، تصریح کرد: با تقویت نهاد‌های نظارتی و نظارت خود شورای شهر بر عملکرد شهرداری هستیم.

در ادامه نیز سایر موافقان و مخالفان خروج طرح استیضاح شهردار از دستور کار شورای شهر به بیان نظرات و دلایل خود پرداختند که در پایان با موافقت هفت عضو این طرح از دستور کار خارج شد.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.