انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در ساری

فرمانده انتظامی مازندران گفت: اعضای باند قاچاق اشیاء عتیقه به همراه ۲۷۸ قطعه اشیاء تاریخی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص قاچاق منابع ملی و در اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و تاکید معظم له مبنی بر مقابله قاطعانه با معظل شوم قاچاق، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق اشیاء عتیقه موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با استفاده از شگرد‌های خاص متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی تحت تعقیب ومراقبت قرار دادند.


بیشتر بخوانید


فرمانده انتظامی مازندران گفت: متهمان به قاچاق که قصد خرید و فروش اشیاء عتیقه را در یک منزل واقع در شهرستان ساری داشته اند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سردار میرزایی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه نمایندگان میراث فرهنگی با هماهنگی قضائی در بازرسی از این منزل ۲۷۸ قطعه اشیاء تاریخی شامل کاسه برنجی، کاسه مفرغی، سر نیزه بزرگ و کوچک، دستبند بزرگ و کوچک، ۱۵ عدد سکه، انگشتر مفرغی، گوشواره مفرغی، قطعه گوش ماهی مربوط به ادوار تاریخی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان همه اموال مکشوفه دارای ارزش فرهنگی و قدمت تاریخی هستند، افزود: همه اموال مکشوفه به نمایندگان میراث فرهنگی تحویل داده شد و متهمان به مرجع قضائی اعزام شدند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار