فضای امنیتی سنگین در اطراف کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو چین

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که فضای امنیتی سنگینی در اطراف ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو چین که پیش‌تر پکن دستور تخلیه آن را داده بود، حاکم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گفته می‌شود در اطراف ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر چنگدوی چین واقع در جنوب غرب استان سیچوان که روز گذشته وزارت خارجه چین دستور تخلیه آن را به مقامات دیپلماتیک آمریکا داده بود، فضای امنیتی سنگینی حاکم است.

کارمندان این کنسولگری در حال آماده کردن خود برای خروج از این کنسولگری و تعطیل کردن ساختن آن هستند. یکی از علامت‌های کنسولگری از داخل آن برداشته شده است و کارکنان آن در حال حرکت به این طرف و آن طرف دیده می‌شوند. سه کامیون حمله اثاث نیز وارد این ساختمان شده‌اند.

پلیس در منطقه اطراف این کنسولگری حضور دارد و رفت و آمد در برخی از خیابان‌های کناری را محدود کرده است. پلیس از گرفتن هرگونه فیلم و یا عکس در اطراف ساختمان کنسولکری ممانعت به عمل می‌آورد. بنا به گزارش‌ها، ماموران لباس شخصی فردی را که قصد داشت بنری را در مقابل ساختمان نگه دارد بازداشت کردند. مشخص نیست این بنر حاوی چه چیزی بوده است.

پکن در واکنش به اقدام اخیر واشنگتن که دستور داده بود کنسولگری چین در شهر هیوستون تعطیل شود، دست به این اقدام زد. به نوشته رویترز، بسته شدن سلسه وار کنسولگری‌ها سبب تخریب بزرگی در روابط دو اقتصاد بزرگ جهانی خواهد شد.

کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو، امور کنسولی را در شماری از استان‌ها و مناطق از جمله منطقه خودمختار تبت بر عهده داشت. این کنسولگری در اکتبر ۱۹۸۵ از سوی «جرج بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا افتتاح شد. همچنین چند سال بعد، این کنسولگری در محاصره معترضان به بمبگذاری سفارت چین در بلگراد در سال ۱۹۹۹ قرار گرفت.

گفتنی است پیشتر برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن بود که چین ممکن است کنسولگری آمریکا در شهر ووهان (مرکز استان هوبئی) را به عنوان اقدامی تلافی جویانه تعطیل کند.

هفته گذشته آمریکا به چین دستور داده بود کنسولگری خود در شهر هیوستون را ظرف مدت ۷۲ ساعت تعطیل کند. واشگتن این کنسولگری را به اقدامات جاسوسی متهم ساخته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
به امید ضربه خوردن چین
آخرین اخبار