رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

تعریف بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان بودجه برای سال ۹۹ بنیاد شهید

نوبخت درباره بودجه و پرداخت معوقات بنیاد شهید توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بودجه سال ۹۹ بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتباراتی از منابع مختلف برای بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران تعریف شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: با عنایت به اینکه در دولت رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ماموریت داد همه مطالبات این جامعه بزرگ ایثارگری هم طبق قانون ایفا کنیم، ۷ هزار میلیارد تومان هم مطالبات معوق بود که مجموعا ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه بنیاد شهید میشود.

او گفت: ما با توجه به ردیف‌های متفرقه‌ای که بودجه داریم و با توجه به استفاده از مکانیزم ماده ۲۸ قانون، تا این تاریخ ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان این پرداخت صورت گرفت.

نوبخت افزود: همه تلاش دولت این است که منابع محدود خود را به ۲ بخش تقسیم کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: یک بخش برای کار‌های عمرانی و زیربنایی هست که  ۳۶ هزار ۱۰۰ میلیارد تومان تا الان برای طرح‌های عمرانی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه طرح‌های عمرانی انشالله تا پایان سال افتتاح خواهند شد گفت: بخشی که مربوط به پرداخت‌های هزینه‌ای یا جاری هست را به ۲ بخش تقسیم کرده‌ایم.

نوبخت بیان کرد: یک بخش مربوط به معیشت کارکنان دولت و کسانی مانند ایثارگران و بازنشستگان هست که ما خود را نسبت به آن‌ها متعهد میدانیم.

او با بیان اینکه یک بخش دیگر سایر است گفت: ما همه تلاشمان در مدیریت بودجه این هست که آن سایر‌ها را کم کنیم و به بخش‌هایی که به معیشت عزیزان مرتبط میشود اضافه کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: به همین جهت تا پایان سال سقف بودجه ما افزایش پیدا نخواهد کرد و ما قطعا تا پایان سال کمتر از ۵۷۰ هزار میلیارد تومان مصارف عمومی که قانون گذار بر ما تعیین کرد هزینه میکنیم.

نوبخت ادامه داد:، اما تلاش میکنیم که هنر مدیریتی خود را به گونه‌ای اعمال کنیم که از همین منابع، بخش‌هایی را که به معیشت و سفره مردم و ... در بخش‌های مختلف مرتبط میشود، بیفزاییم.

او گفت: به یاری پروردگار همانطور که سال گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی ایثارگران عزیز اختصاص دادیم و پرداخت کردیم، امسال هم ۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان از این رقم را تا پایان سال پرداخت میکنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار