مطالبه‌گری نباید منجر به تخریب نظام شود

امام جمعه اندیمشک گفت: مطالبه‌گری نباید منجر به تخریب نظام شود و امام جمعه باید مطالبه‌گر حقوق نظام و ملت باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت ‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری امام جمعه اندیمشک گفت: باید با شکل‌گیری نظام اسلامی برای اقامه ارزش‌ها و تعالیم دینی، تلاش کرد و مطالبه‌گری نباید منجر به تخریب نظام شود و امام جمعه باید مطالبه‌گر حقوق نظام و ملت باشد .

او با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بیان داشت: اولین وظیفه شکل‌گیری و استقرار حکومت اسلامی، اقامه ارزش‌ها است  وپس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، در پنجم مردادماه اولین اقدام و حرکت دینی نظام اسلامی ما، اقامه نماز جمعه بود که به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی برگزار گردید.

حجت الاسلام حسینی افزود: در طی ۴۰ سال اخیر نماز جمعه به عنوان کانون تجمع تمام دغدغه‌های نظام و مردم، در مواقع و مسائل مختلف همچون دوران جنگ تحمیلی محل جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی و اعزام نیرو به جبهه بود و پس از جنگ تحمیلی نیز در اوقاتی که نظام اسلامی نیاز به حمایت داشته، موضع گرفته است.

خطیب جمعه اندیمشک تصریح کرد: امام جمعه خود را ملزم به اجرای عدالت می‌داند و  هر مطلبی که از سوی او بیان می‌شود، باید جنبه عدالت آن را مراعات کند و موضع‌گیری و حب و بغضی الهی داشته باشد و بنای کار خطیب نماز جمعه این است که همه مباحث و مسائلی که در خصوص آن‌ها در نماز جمعه موضع می‌گیرد و مطرح می‌کند، دارای حجت شرعی باشند.

این مقام مسئول تریبون نماز جمعه را تریبون وحدت بین دل‌ها، ملت، مسئولان و نظام دانست و  گفت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تفکیک بین ملت و دولت و نظام است، مطالبه‌گری نباید از تریبون نظام منجر به تخریب یک چهره نظام یا نهاد شود در اندیمشک مشکلات فراوانی همچون بیکاری وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.