سرپرست فرمانداری شادگان:

بی آبی یک میلیون نخل خرما در شادگان را تهدید می‌کند

صبری پور گفت: یک میلیون نخل در شهرستان شادگان در معرض نابودی ناشی از بی آبی قرار دارند.

امید صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه تامین آب نخیلات نیازمند رسیدگی فوری است، گفت: بی‌آبی و خشکسالی یک میلیون نفر نخل خرما در نخلستان‌های این شهرستان را تهدید می‌کند.

او افزود: دستگاه‌های متولی به منظور آبرسانی به نخیلات شادگان به صورت دائمی تا انتهای حوضه آبی شهرستان باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

صبری پور با بیان اینکه مدیریت منابع آبی موظف است نیاز‌های آب کشاورزی شادگان را به صورت دائمی تامین کند، بر اهتمام دستگاه‌های متولی به منظور آبرسانی به نخیلات شادگان به صورت دائمی تا انتهای حوضه شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی جهت مدیریت آب نخیلات از طریق شبکه آبیاری پس از تکمیل کار‌های فنی باید در اسرع وقت انجام شود.


بیشتر بخوانید


سرپرست فرمانداری شادگان بیان کرد: وجود هرگونه معارض با هدف تکمیل و یا جایگزین در سازه‌های کانال تامین حقابه نخیلات در شادگان غیرقابل قبول است و از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد، ضمن اینکه تشکیل کارگروه فنی کانال تامین حقابه نخیلات در جهت تنظیم دریچه‌ها با هدف جلوگیری از اتلاف و هدر رفت آب کانال، تکمیل روند نصب سازه‌های آبی کانال با همکاری موسسه جهاد نصر و پیمانکار، بستن انهار فرعی روستای منصوره و... باید در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.