خوراکی‌هایی که قاتل کلسترول خون می‌شوند

کبد می‌تواند کلسترول را از خون بردارد یا آن را تولید و به درون خون بریزد. مقدار زیاد کلسترول ال‌دی‌ال با بیماری‌های کرونری قلب در ارتباط است و به آن «کلسترول بد» گفته می‌شود. اما می‌توان با خوراکی‌هایی خاص به جنگ کلسترول رفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کلسترول نوعی چربی است که در خون هم وجود دارد. کلسترول خون از دو منبع اصلی تأمین می‌شود: رژیم غذایی و تولید در کبد. کلسترول رژیم غذایی به‌طور عمده در گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و غذا‌های لبنی به بدن می‌رسد. غذا‌هایی گیاهی کلسترول ندارند. پس از صرف غذا کلسترول از طریق روده جذب و سپس همراه با تری گلیسیرید‌ها درون پوششی پروتئینی بسته‌بندی می‌شود.

کبد می‌تواند کلسترول را از خون بردارد یا آن را تولید و به درون خون بریزد. مقدار زیاد کلسترول ال‌دی‌ال با بیماری‌های کرونری قلب در ارتباط است و به آن «کلسترول بد» گفته می‌شود. اما می‌توان با خوراکی‌هایی خاص به جنگ کلسترول رفت:

جو دوسر
یک کاسه جو دوسر حاوی ۱ تا ۲ گرم فیبر محلول است. این نوع فیبر به کلسترول متصل شده و به بدن شما کمک می‌کند تا آن را از بدن خود خارج کنید.

لوبیا
مانند جو دوسر، لوبیا سرشار از فیبر محلول است. آن‌ها با هر گزش کلسترول ناخواسته را بیرون می‌آورند. همچنین از نظر پروتئین دارای پروتئین بالایی هستند، بنابراین شما را تمام ساعات بعد از غذا حفظ می‌کنند. فقط کافی است ۱/۲ فنجان را به سالاد ناهار روزانه خود اضافه کنید.

آجیل
آجیل ممکن است ساده‌ترین میان وعده سالم قلب باشد. البته صحبت ما درباره آجیل بوداده و همراه با نمک نیست. بلکه درباره آجیل تازه یا خام بدون نمک صحبت می‌کنیم.

سیب
یک سیب در روز شما را از مراجعه به پزشک متخصص قلب و عروق دور نگه می‌دارد. فقط مطمئن شوید که قبل از خوردن آن‌ها پوست سیب را بر ندارید. پوست‌های سیب حاوی پکتین؛ نوعی فیبر محلول بر پایه گیاه است. این بدان معناست که میان وعده شما در عین حال که به شما در از بین بردن کلسترول LDL کمک می‌کند، مزایای سلامتی شگفت آوری دارد.

آووکادو
آووکادو قلب شما را سالم نگه می‌دارد چرا که سرشار از مواد مغذی است. اسید‌های چرب موجود در این میوه کلسترول را کاهش داده و بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای قلب سالم است.

شکلات تیره
تحقیقات نشان داده است که خوردن شکلات تیره می‌تواند کلسترول LDL را کاهش داده، فشار خون را کاهش داده و کلسترول HDL را افزایش دهد.

سیر
پخت و پز با سیر فقط خانه شما را مانند یک رستوران ایتالیایی نخواهد کرد. این سبزی می‌تواند قلب شما را سالم نگه دارد. سیر حاوی ترکیبات گیاهی است که کلسترول را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


منبع: انتخاب

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد علی زاهدی
۰۹:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
اکثر شکلاتها تیره هستن - منظور از شکلات dark که احتمالا اشتباه به (( تیره ))ترجمه شده ، شکلات تلخ هست که برای سلامتی مفیده و خیلی توصیه شده
آخرین اخبار