ارائه خدمات عادی مراکز درمانی برای کنترل کرونا

تداوم و تقویت خدمات عادی مراکز درمانی و بیمارستانی منجر به کاهش تلفات ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان شرقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بازدید از مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی این شهر گفت: طبق آمار‌ها ۸۳ تا ۸۶ درصد افرادی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دهند، دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که بر همین اساس تداوم خدمات عادی کاهش میزان مرگ در اثر کرونا را نیز در پی خواهد داشت.

صومی با بیان اینکه امروز بهترین زمان برای انجام تعهد جامعه پزشکی در قبال مردم است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شرایط کرونایی جزو دانشگاه‌هایی است که کمترین کاهش در انجام فعالیت‌های عادی را دارد.

او با قدردانی از کارکنان زحمت کش مراکز درمانی، پزشکان و پرستاران ، گفت: جامعه ما در حال حاضر نیازمند انسان‌هایی است که دانا، توانا، باانگیزه و کم توقع باشند که این ویژگی‌ها در میان نیرو‌های درمانی استان موج می‌زند.

صومی با اشاره به اینکه از زمان آغاز کرونا تا به امروز فقط یک مورد فوت مادر باردار در آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است، افزود: در تلاش هستیم با توسعه فضای اورژانس و تهیه دستگاه سی تی اسکن برای مرکز درمانی آیت الله طالقانی، این مرکز را به عنوان بیمارستان جنرال و در صورت وخامت اوضاع از لحاظ شیوع کرونا به عنوان سومین مرکز پذیرش بیماران کرونایی معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال حاضر کارکنان علوم پزشکی چه بخواهند و چه نخواهند روزی که در این دانشگاه با هر سمتی شروع به کار کردند، مسئولیت ارائه خدمات حوزه درمان را تحت هر شرایطی پذیرفته اند و اکنون زمان ایثار است و تداوم در ایثار بسیار ارزشمندتر است.

 سروران رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی تبریز نیز در این بازدید با اشاره به آمادگی کامل این مرکز از زمان شیوع کرونا گفت: این مرکز از اسفند ماه پارسال ضمن آمادگی کامل نیروهایش و فعال نمودن صندوق خیریه برای حمایت از بیماران نیازمند، از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی به یاری سایر بیمارستان‌ها شتافته است.

در این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اهدای لوح سپاس از تعدادی از کارکنان مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی تبریز قدردانی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار