عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تهدید هواپیمای مسافربری ایران یک اتفاق صرف نظامی نیست

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تهدید هواپیمای مسافربری ایران یک اتفاق صرف نظامی نیست و باید مورد توجه و کاوش جدی قرار گیرد.

ابعاد تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران فراتر از شکل ظاهری آن استوهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در واکنش به تجاوز دو فروند جنگنده اف _ ۱۵  آمریکایی به حریم  هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه گفت: این موضوع فقط یک اتفاق صرف نظامی نیست؛ بلکه یک مسئله چند وجهی هست که باید مورد توجه و کاوش جدی چندجانبه قرار گیرد.

او ادامه داد: تجاوز به حریم امنیتی هواپیمای مسافربری ایران در زمانی انجام شده است که فرآیند توافق گسترده جمهوری اسلامی ایران با کشور چین در حال طی کردن مراحل نهایی قرار داد و در ورود به مرحله اجراست؛ لذا این تجاوز می‌تواند یک هشدار تلقی شود و یا می‌توان آن را تست و آزمایش نوع واکنش نهاد‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران در نظر گرفت که نوع، کیفیت و گستره برخورد فضای رسانه‌ای کشور با این موضوع نیز حائز اهمیت است.  


بیشتر بخوانید:


دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی افزود: تجاوز آمریکا به هواپیمایی مسافربری ایران را می‌توانیم از لحاظ سیاسی با رویکرد انتخابات هم بررسی کنیم، از یک سوی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و از سوی دیگر ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا نسبت به رقیب جدی خود یعنی جو بایدن در نظر سنجی‌ها عقب است. این احتمال وجود دارد که تیم تبلیغاتی ترامپ خواسته باشد با انجام یک شبه مانور نظامی سیاسی توجه شهروندان آمریکایی را به خود جلب کند.  

عزیزی تاکید کرد: در شرایط فعلی لازم است متولیان سیاست خارجی، مسئولان امنیتی، نهاد‌های نظامی، تصمیم گیران اقتصادی و رسانه‌های کشور هماهنگ با هم، با رعایت اصل هوشیاری  و در راستای سیاست‌های کلان کشور اقدام کنند تا راه هرگونه سوء استفاده را از دشمن بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار