توزیع بسته های فرهنگی میان دانش آموزان نیازمند کومله

رئیس آموزش و پرورش کومله از توزیع ۱۵۰ بسته فرهنگی شامل لوازم التحریر، کیف و کفش تهیه شده میان دانش‌آموزان نیازمند این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  عبدالحسین کریمی، رئیس آموزش و پرورش بخش کومله گفت: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید  ۱۵۰ بسته فرهنگی از قبیل لوازم التحریر، کیف و کفش تهیه شده تا میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود.

او از هماهنگی های لازم برای کمک پنج میلیون تومانی خیران برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان بی بضاعت خبر داد و افزود: سال تحصیلی ۹۹ از ۱۵ شهریور با ۲هزار دانش‌آموز و ۳۵۰ معلم در ۱۱۰ کلاس درس آغاز می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کومله با اشاره به کسب آمادگی‌ها در آغاز سال تحصیلی آینده گفت: امسال دو آموزشگاه حضرت زینب (س) و شهید مهری لیسه رود با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان آماده شده که در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

کریمی افزود: از آنجایی که شروع سال تحصیلی همزمان با شیوع کرونا خواهد بود، بنابراین تمهیدات متعددی پیش‌بینی شده و چنانچه وضعیت استان از حالت عادی خارج شود، مدارس به صورت زوج و فرد فعالیت آموزشی خود را دنبال می‌کنند.

او گفت: باتوجه به بازنشستگی همکاران، کمبود معلم را در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم خواهیم داشت و باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده  با استان، کمبود معلم را از طریق حق‌التدریس یا اضافه کار پوشش خواهیم داد.

رئیس آموزش و پرورش کومله درباره وضعیت دانش‌آموزان این بخش در کنکور سراسری، افزود: میان ۳۴ منطقه آموزش و پرورش استان، بخش کومله با دانش‌آموزان مستعدی که دارد، رتبه دهم قبولی در کنکور سراسری را دارد.

کریمی با بیان اینکه متاسفانه هشت نفر از همکاران ما را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم، گفت: در بحران کرونا حدود ۵ هزار ماسک تولید کردیم و در اختیار دانش‌آموزان و اولیا و شهروندان توزیع کردیم؛ همچنین مواد ضدعفونی کننده هم در مدارس توزیع شده است.

او با بیان اینکه  برای سال تحصیلی جدید حدود هزار و ۱۵۰۰ ماسک را آماده کردیم، همچنین مواد ضدعفونی کننده نیز آماده توزیع در سطح مدارس است.

رئیس آموزش و پرورش بخش کومله با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی در کومله نداریم، تصریح کرد: برخی از مدارس  تخریبی هستند که با هماهنگی با خیران درصدد بازسازی این بنا‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.