انجام ۱۱ عمل اهدای عضو در اسدآباد

متخصص قلب در اسد آباد گفت: طی سه سال اخیر در شهرستان اسدآباد ۱۱مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند را داشته ایم.

انجام ۱۱ عمل اهدای عضو در اسدآباددکتر سید عبدالله صیادمنش، متخصص قلب در اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: اهدای عضو قدم بزرگی برای نجات جان انسان‌هایی هست که دچار از کارافتادگی یا نارسایی شدید عضو یا اعضایی از بدن شده اند و می‌تواند به رفع معلولیت یا نجات جان فرد بیانجامد.

او با بیان اینکه در صورتی اعضای حیاتی مانند قلب اهدا می‌شود که دیگر امیدی به زنده ماندن فرد اهداکننده نباشد افزود: اعضا قابل اهدای بدن شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌ها است.

این متخصص قلب با اشاره به اینکه علاوه بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند است ادامه داد: با اهدای قرنیه نیز می‌توان بینایی را به فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده باز گرداند و همچنین پیوند استخوان می‌تواند مانع قطع عضو در بیماران مبتلا سرطان استخوان شود.

او اضافه کرد: پیوند دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه‌ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می‌رود و پیوند پوست نجات بخش بیماران با سوختگی شدید است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: اهدای عضو ، پیوندقلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.