رئیس قوه قضائیه:

قوه قضائیه تخلفات لواسان را رها نمی کند/مردم اجرای قانون بدون تبعیض می خواهند

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت:خواست مردم اجرای قانون بدون تبعیض است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال گفت: باید ابتدا از مردم لواسان و دغدغه آن ها تشکر کنم، من بار‌ها دغدغه برحق آن‌ها را شنیده ام.

وی گفت: منافع این منطقه برای همه مردم است و اگر کسانی میخواهند در مناطق خوش و آب و هوا حضور داشته باشند باید به حریم شهر و روستا توجه داشته باشند و به چارچوب ساخت و ساز احترام بگذارند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: نظامات ساخت و ساز مشخص است مگر هرکسی می تواند هرجا که خواست ساخت و ساز انجام دهد؟ مدیران باید مرز‌ها را حفظ کنند مرزبان که فقط در مرز جغرافیایی نیست، مسئولیت شهرداری، دهدار، بخشدار و همه مسئولان مرزبانان هستند و این‌ها جز حقوق عامه است و باید از آن‌ها حفاظت کرد.

تصاویری از ساخت و سازهای لاکچری آقازاده ها در لواسان

با اشاره به برخورد با تخلفات گفت: با همه این آمار‌ها لواسان امروز جلوی چشم است این لواسان را نه مردم بومی دوست دارند نه مردم دیگر، چرا با همه اقدامات انجام شده این اتفاقات افتاده است؟ البته در تمام شهر‌های ایران مناطق خوش آب و هوایی وجود دارد وضع موجود ما با وضع مطلوب فاصله دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: البته همه مشکلات راهکار دارد به نظر من این جلسه باید بصورت قرارگاهی تشکیل شود و مشکلات در آنجا بررسی شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در این قرارگاه باید برای همه قوانین مشخص شود و تعین تکلیف آن لازم است و این جلسه ۳ ماه دیگر برگزار می‌شود تا راهکار‌های برون رفت از شرایط فعلی رسیدگی شود.

رئیس قوه قضائیه درباره طرح کشوری اجرای احکام گفت: احکام مختلفی از سوی بخش های متعدد صادر شده و روند اجرایی آنها باید بررسی شود.

وی گفت: اگر قانون وجود دارد باید بدون تبعيض اجرایی شود دو ساختمان ساخته شده و هر دو بدون جواز هستند و باید با هردوی آنها برخورد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: دهداران و شهرداران حق ندارند در کاری که مجاز نیستند وارد شوند و مجوز صادر کنند آنها مقام قانونی هستند که بصورت غیر قانونی تخلف کردند و باید این موضوع از سوی وزارت کشور به همه مسئولان امر گفته شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ماده ۱۰۰ گفت: این ماده نباید به هیچ عنوان منبعی برای درآمد شهرداری‌ها باشد مگر با پول تخلف خریده میشود؟ از قوانینی که باید حتما اصلاح شود همین ماده ۱۰۰ است این موضوع باب تخلف را در کشور ایجاد می‌کند و این ماده باید حتما اصلاح شوند، زیرا باب تخلف را در کشور باز میکند این ماده نباید منبع کمبود درآمد شهرداری‌ها باشد.

وی با اشاره به شورا‌های شهر نیز اظهار کرد: ما معتقدیم در شورا‌های شهر اقدامات خوبی انجام دادند و خدمات خوبی ارائه شده است، اما تخلفات بسیاری هم داشته اند که ریشه در ساختار دارد چرا ما باید مجبور باشیم با شهردار و شورای شهر لواسان برخورد کنیم؟ اگر ساختار‌ها دقیق باشد مجبور نمی شویم کاری کنیم آقایان می بینند بستر تخلف باز است و تخلف می کنند من مشکل را در ساختار می بینم باید ساختار‌ها تغیر کند تا بستر لغزش ازبین برود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: تمرکز زدایی زمانی انجام می‌شود که انضباط وجود داشته باشد و جایی باشد که بستر تخلف وجود نداشته باشد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه باید پیشگیری کرد، گفت:مگر می شود در بستر رودخانه ساختمان ساخت؟ این ساختمان جلوی چشم تمام مسئولان ساخته شد چرا ۲ سال همه دیدند که این ساختمان ساخته شد، مسئولان باید در زمان خودشان با موارد غیر مجاز برخورد کنند تا ما شاهد ساخت ساختمان‌های متخلف نباشیم.

وی ادامه داد: نباید خدمات شهری به ساختمان‌هایی که با تخلف ساخته میشوند داده شود در یک مقطعی گویا این طرح دنبال شده و این موضوع باید دوباره اجرایی شود تا این قانون اصلاح شود و خدمات به ساختمان متخلف داده نشود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اگر ببینیم جایی باب تخلف باز شده می بینبم جایی است که با ثروت و قدرت ارتباط دارد رهبری از مکان مقدس در فرمایشاتشان میگویند و تاکید دارند حتی اگر مکان مقدس باشد نباید در جایی که خلاف است ساخته شود به نظر من ساختمان‌های اداری حق ندارند تخلف کنند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به سازمان های کشور گفت: بخش‌های حقوقی سازمان ها را قوی کنید و حقوق دانان نفوذ ناپذیر استخدام کنید و حقوق دولت را پیگیری کنید هرجا بخش حقوقی قوی داشته باشد حقوق دولت را میگیرد.

با اشاره به کاداستر بیان کرد: بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است و با سازمان هوافضا همکاری هایی شده است تا حدنگاری انجام شود دستگاه‌ها موظف بودند تا سال ۹۶ نقشه را ارائه دهند و هنوز در برخی از دستگاه‌ها ۳ سال عقب ماندگی داریم.

وی گفت: صدور اسناد منابع طبیعی یکی از راه‌های جلوگیری از زمین خواری است، اطلاعات جامع  بسیار ضروری است و مسئله الزام به تنظیم سند رسمی هم امری ضروری است، اما گویا شورای نگهبان به آن اشکالاتی وارد کرده، اما بحث الزام سند رسمی برای کشور ملزم است و راه جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دادسرا است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مسئولیت خارج از جمع ما نیست و اگر این گونه با همدلی و قانون کار را دنبال کنند یقین میدانم کار‌های خوبی در پیشگیری از تخلف انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: نقش مردم محوری است ظرفیت مردم باید پای کار بیاید ما موضوع را تا تحقق نتیجه دنبال می کنیم و این تازه آغاز قضیه است مردک به سازمان‌های مردم نهاد و جوانان ارزشی کمک کنند تا موفق شویم و هرجا مردم روی آمدند ما موفق شدیم و هوا و فضا متعلق به مردم است.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر اقدامی هم در گذشته انجام شده باید به خدا ،مردم و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشیم و امیدواریم مدیران دولتی، قضایی و مجلس کار‌های مضاعف کنند.

وی با اشاره به شعب تخصصی امور زمین گفت: این شعب در تمام دادگستری‌ها تشکیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
تخلفات قله دماوند و جنگل های هیرکانی را بچسبید که فروخته اند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام ایا انتقاد ویا پیشنهاد به اطلاع رعیس قوه قضا عیه مرسد
Canada
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
جناب رییسی .برای لو دهندگان و افشا کنتدگان
جایزه ای در نظر بگیرید و همچینن قانون ازشون حمایت کند
والله باید این ویلاها سرشون خراب بشه تا
شاید ادم شوند و جریمه شون هم کنید و
هر کس که بهشون اجازه ساخت داده
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا غیایی شاملو
۲۲:۵۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
جناب رئیسی عزیز اول از همه عرض خداقوت و خسته نباشید دارم خدمت جنابعالی، در عدالت شما شکی ندارم اما خواهشی دارم جناب رئیسی در مورد پرونده موسوم به شرکت پردیسبان در مشهد علیرغم اینکه مسئول محترم قضایی این پرونده وعده رسیدن مردم به مطالباتشون رو دادند اما عملأ این اقدام صورت نگرفته و بنظر بنده در این بازپرداخت بدهی مالباختگان عدالت صورت نمیگیرد، عاجزانه خواهش میکنم خودتان پیگیر این پرونده از طریق همکاران محترمتان در مشهد باشید، آرزوی توفیق و سلامتی روز افزون برای جنابعالی را دارم، یامولاعلی
Czechia
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
لازم نیست یک بازنگری در بعضی ازمسولانی باشند که این همه مشکلات برای کشور وقوه قضائیه درست کردن یک کارمند بانک را میخواهن مشغول بکار کن چقدر تحقیق چقدر بررسی اینها کارمند معمولی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
هیچی نمیشه فقیر فقیر تر و پول دار پول دار تر نوش جونشون خلایق هرچه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
همش حرف همش حرف بسه بابا خسته شدیم اگرراست میگین برین سراغ خودرو واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضائیه لطفا به ارز ، سکه، خودرو و مسکن بپردازه این ها ضروری تر هست.
مردم مردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
این پرونده ها همگی به نتیجه می رسند و مفسدان اصلی در دام قانون گرفتار می شوند
Germany
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
اگر روزی با خودرو ساز برخورد کردن من باور میکنم حرف هایی که میزنی راست هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
فقط شعار دادن که فایده نداره عمل میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
رئیسی مرد خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
گرانی ازمسکن تا مرگ فقرتورم
Iran (Islamic Republic of)
ابوفاضلی
۲۱:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بنده خدا کم کاریهای دولت را هم دارد پیگیری میکند
یه کم انصاف هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
ای کاش مردم درست انتخاب کرده بودند . اگر رئیسی بعنوان رییس جمهور انتخاب شده بود نمیگم همه چیز گل وبلبل بود حداقل وضعیت مملکت به این بدی نبود
مردم ، ترا بخدا از روی لج و لجبازی رای ندهید . کسی را انتخاب کنید که وضعمون از این بدتر نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
درکت از شرایط خیلی ناقصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
اقای رئیسی شماادم مومن هستیدخواهش میکنم بامتخلیفین برخوردکنیددرهرضمینه ای مخصوصااختلاسگرها
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۹:۵۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
آقای رییسی توروخدا در مورد گرانی کاری کنید. به خدا ما مردم دیگه بریدیم. خسته شدیم از مسئولان نا کارآمد، چرا بازرسی نمیکنن ببینن چه کسانی دارن هی گرون فروشی میکنن؟ میگن میکنن ولی معلومه یه کاسه ای زیر نیم کاسس که هیچ تغییری ما نمیبینیم. پس ببینید چه کسانی با رشوه گرفتن کارشو انجام نمیده؟ اعتماده مردم از بین رفته. غم دلامونو گرفته. میتونید دوباره اعتماد ما مردم دلشکسته ایرانو جلب کنید؟ تورو خدا نا کارآمدا رو هرکی که هستن پیدا کنید بریزین بیرون. ما میخوایم کسانی که واقعا دلسوز و کار بلد هستن روی کار بیان.
France
ا
۱۹:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
تمام ساحل دریای مازندران ویلا سازی شده و یا دست بخش خصوصی هست یا دولتی چرا انقدر کشور بی صاحب شده؟؟؟؟ ساحل ملی کمتر از خصوصی و دولتی شده
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
ویلاها و کاخ های متخلفین را با بولدوزر نابود کنید ، سپس به هر کدامشان ، طی و سطل آب کف بدهید و مجبورشان کنید تا به مدت 20 سال سرویس بهداشتی های قوه قضاییه را تمیز کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
جناب رییسی ، بواسطه کم کاری و سوء مدیریت برخی، به اعتماد عمومی اغلب مردم خدشه وارد شده است. از جنابعالی و افراد دلسوز و پیگیر دستگاه قضایی می خواهیم با اقدامات عاجل خود این اعتماد را ترمیم کرده و به مردم برگردانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
شمام شدی مث روحانی فقط شعااااااااررررررر
France
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا من هر روز دارم میبینم رو کوهها سرسبز شمال ویلای جدید سبز میشه ابنها همش شعار میدن
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
شعااااااااررررررر مصلحته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بی انصاف ، از موقعی که این اومده پدر مفسدین اقتصادی رو در آورده . کوچک و بزرگ را دستگیر کرده .
یک خورده انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
واقعا همینطوره اینا اصلا منصوب میشن که شعار بدن والا کار دیگه ای نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دستگیر کرده که چی فردا آزادشون می کنه پس فردا مانند خاوری و داماد نعمت زاده فرار می کنند و می رند کانادا
Germany
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
هم محاکمه برای عبرت
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۹:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
فقط اعدام علنی این افراد نه اعدام کاغذی وباطل کردن شناسنامه اقازاده ها وصدور شناسنامه جدید
Czechia
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
در حال حاضر قوه قضائیه واقعا جهادی کار میکند فقط درخصوص گرانی هم وارد شود و جلوی این وضعیت تورم احتکار هم که اعصاب مردم را به هم ریخته بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۹:۵۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
استاد وقتی دولت خودش قیمت اضافه میکنه و قانونیه ، قوه قضایی چه چیز غیر قانونی تورم رو پیگیری کنه؟؟!!
اینها دست دولت و بعد مجلس هست باید از اون دو نهاد مطالبه بشه
Czechia
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
در حال حاضر قوه قضائیه واقعا جهادی کار میکند فقط درخصوص گرانی هم وارد شود و جلوی این وضعیت تورم احتکار هم که اعصاب مردم را به هم ریخته بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
آنقدر خوب کار می کند که بنجل سازان سه ما یکبار 30 درصد لگناشون را گران می کنند
Czechia
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
اعدام کید خیانتکاران رو
Czechia
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
خداقوت به جناب رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
چرا طبری در زمان آقای لاریجانی دستش رو نشد پس تمام کارها از رو لج بازیه باید اولا از فساد جلوگیری شود ثانیا اگر فساد رخ داد سریع جلوشو گرفت نه بزاریم در دوره ی یه رئیس و مسئول دیگه دست قبلی پرووو کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سیدعزیز بادولت مردان دزد محکمتر برخوردکنی ممنون میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سیدعزیز محکمتر برخوردکنی ممنون میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
کسی که به مملکت خیانت می کند باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
درود بر رئیسی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۱۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
جناب آقای رئیسی آنقدر مسئولان شعارهای دروغ داده اند که به هیچ مسئولانی اعتماد نداریم. خواهش می کنیم شعارهایتان را اجرایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
آقای رئیسی عزیز لطف کنید سری به سازمان ثبتی که زیر نظر خودتان است هم سر بزنید آنجا خیلی موضوع برای پیگیری خواهید دید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سرت سلامت سید
Germany
saeid
۱۶:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
لطفا به اطلاع ریاست محترم قوه قضائیه برسانید که اینها مسئله لواسان را بزرگ میکنند تا از تخریب و ساخت وسازهای دهها هکتاری در مناطق دماوند غافل شوند؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
غافل شوند که شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بنیاد مسکن و فرمانداری‌ها به اسم مردم مستضعف ساکن روستا درخوش اب و هواترین مناطق کشور اقدام به ساخت خانه های بنیادی کردند و بعد هم واگذار افراد غیر بومی غیر ساکن ومتمکن نمودندبا همان تسهیلات که باید به مستضعفان یا افراد بومی میدادند این درحالیست که یک جوان روستایی ساکن وبعضا نیازمند مثل معلولان برای پیداکردن خانه اجاره های بامشکل مواجهه هستند دربحث واگذاری زمین هم همین است بارها مردم به سازمانهای مربوط ازجمله سازمان بازرسی گزارش دادند ولی بی توجه بودند
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
ببخشید اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
میرمحمد
۱۶:۵۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سازمان بازرسی کارشناس ندارد.یک عده تازه از دانشگاه درآمدن ورفتن آنجا جرائت ندارند چیزی بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بنجل سازان که روز سه بار گرون می کنند و جیب ملت را می زنند چی ؟؟؟؟
جناب حجت الاسلام
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۹:۵۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
آره والا خواهش میکنم به گرانی رسیدگی کنید. مردم کمرشون شکسته
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضاییه چرا پیگیر افزایش قیمت بی رویه خودروسازها و گرانی ها نیست
Belize
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
داداش اون اول از همه وظیفه قوه مجریه است.این رو برو از شیخ حسن بخواه
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
باشه چه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بیشتر ساخت و ساز ها در مناطق خوش آب و هوای کشور با مجوز شورا و دهیاری ها وبخشداری وجهاد کشاورزی است بعد هم مبلغ هنگفت مردم را جریمه میکنند و پول این جریمه ها به جیب چه کسانی میرود کجا صرف میشود خدا میداند محوز ساخت و ساز باید به حکم محکمه صالح باشد نه دهیار واعضای شورای روستا که سواد کافی هم ندارند چه رسد به اشراف قوانین فقط پول رامیبینند هرچند خیلی از زمین های کشاورزی و مراتع با زد و بند جز روستاهای امده به بهانه حمایت از روستایی ودریغ از یک روستایی نیازمند که از این مهم برخوردار باشد فرمانداری ها و بالاتر علنا به بهانه قانون درحال تخریب طبیعت به بهانه توسعه روستایی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
در کوههای شمال تهران تابلوهای فراوانی میبینید که رویش نوشته زمینهای تعاونی قوه قضائیه، نیروی انتظامی، کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و .....! اول این زمینها را از دست نهادهای دولتی و حاکمیتی خارج کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
دانشگاهها هم مخصوصا علوپزشکی ازاین زمین‌ها زیاد دارند .
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۴:۰۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
خدا خیرتون بده. ان شاالله که مولا امیرالمومنین یاورتون باشه.
آخرین اخبار