انتقاد انصارالله از سازمان ملل و فرستاده آن به یمن

سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: دشمنان و سازمان ملل به ابتکار عمل صلح هیچ پاسخی نداده‌اند، زیرا آن‌ها خواهان صلح عادلانه نیستند بلکه خواهان تسلیم شدن ما هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز رسانه انصارالله یمن، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس تیم مذاکره کننده یمن از سازمان ملل و «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن انتقاد کرد.

او در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: کشور‌های عضو ائتلاف تاکنون هیچ پاسخی به ابتکار عمل صلح مطرح شدهT نداده‌اند و مردم ما باید به مقابله با دشمن ادامه دهند.

عبدالسلام گفت: دشمنان و سازمان ملل هیچ اقدام مثبتی در خصوص هیچ یک از ابتکار عمل‌های صلح مطرح شده انجام نداده‌اند، زیرا آن‌ها صلح عادلانه را نمی‌خواهند بلکه خواهان تسلیم شدن ما هستند.

او تاکید کرد: ابتکار عمل‌هایی که تاکنون پیشنهاد داده‌ایم ثابت می‌کند که ما تمامی طرف‌ها از جمله کشور‌های عضو ائتلاف را به دستیابی به صلحی جدی تشویق می‌کنیم.

عبدالسلام در خصوص اقدامات فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: ما چیز غیرممکنی از فرستاده سازمان ملل نخواسته‌ایم، اما اگر به اقدامات خود ادامه دهند مأموریت او به سر خواهد آمد.

او افزود: اتهام مارتین گریفیتس به صنعاء در خصوص تاخیر در انجام مقدمات، اتهامی دروغین است و او با چنین موضع‌گیری‌هایی در محاصره علیه یمن مشارکت دارد.

رئیس تیم مذاکره کننده یمن با بیان اینکه سازمان ملل از زمان تاسیس آن تاکنون از زیر پرچم آمریکا و انگلیس خارج نشده است، تاکید کرد: در سال‌های گذشته به مردم یمن ثابت شد که تنها گزینه و بهترین گزینه مقابله با دشمنان است و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ثبت شگفت‌انگیزترین قهرمانی‌ها و فداکاری‌ها، پیروزی‌ای تاریخی برای مردم بزرگ یمن به ارمغان آوردند.

او افزود: مردم یمن دشمنی و محاصره را فرصتی برای ایجاد توان نظامی قدرتمند که حامی امنیت و ثبات کشور باشد قرار دادند.

رئیس تیم مذاکره کننده یمن تاکید کرد: رژیم سعودی حق مداخله سیاسی و تغییر دولت‌ها و فرماندهان سیاسی را ندارد.

عبدالسلام از موضع کشور عمان در همسایگی یمن و نداشتن هیچ برنامه آسیب رسانی علیه مردم یمن تشکر کرد و افزود: روسیه می‌تواند آراء جدیدی را برای ایجاد توافقنامه‌های بین‌المللی جدید برای یمن مطرح کند که توقف دشمنی و شکستن محاصره را الزامی کند.

سخنگوی انصارالله یمن در پایان از سرازیر شدن ثروت‌های یمن در بنادر و از طریق سرقت و فروش نفت و مشتقات آن به جیب فاسدان و کشور‌های دشمن پرده برداشت و توافق ریاض را شکست رژیم سعودی در اداره نزاع میان همپیمانانش عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار