نظارت ۶۹ تیم دامپزشکی خراسان جنوبی بر نحوه ذبح دام در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در راستای جلوگیری از بروز بیماری ها، ۶۹ نظارت دامپزشکی در عید قربان در سطح کشتار گاه ها و دیگر نقاط شهری فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از بروز بیماری ها، ۶۹ نظارت دامپزشکی در عید قربان در سطح کشتار گاه‌ها و دیگر نقاط شهری فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۳۰ تیم نظارتی ثابت و ۳۹ تیم سیار هستند.

او  با بیان اینکه این تیم‌ها متشکل از ۲۹ دامپزشک و ۷۰ بازرس گوشت هستند، گفت: همچنین ۱۳ ناظر شرعی به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

اصغر زاده خواستار رعایت مسائل بهداشتی در ذبح دام‌ها شد و افزود: بسیاری از بیماری‌ها در کمین افراد بوده که با رعایت مسائل بهداشتی تهدیدی برای شهروندان محسوب نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین از افراد خواستاریم از ذبح دام در کنار خیابان و معابر پرهیز کنند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین به جد برخورد می‌شود.

او  با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود، افزود: از شهروندان هم خواستاریم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار یا هشت درجه سانتی گراد یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.

کرونا از تماس دست با دام ناقل منتقل می‌شود

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در عید قربان امسال با توجه به شیوع کرونا، کشتار دام صرفا در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: یک نیرو از دانشگاه علوم پزشکی در راستای رصد پروتکل‌های بهداشتی حضور دارد.

اصغر زاده استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در میادین دام و کشتارگاه‌ها را الزامی دانست و افزود: از شهروندان خواستاریم از کشتار دام در منزل خودداری کنند.

او  با بیان اینکه فروش دام در خیابان‌ها تخلف است، گفت: شهروندان در صورت تخلف مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۲ و یا خط ثابت ۰۵۶۳۲۲۳۳۸۲۲ گزارش دهند.

اصغر زاده بیان کرد: کرونا به صورت مکانیکال از طریق پشم گوسفند به انسان منتقل می‌شود که نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی مردم است.

مدیرکل دامپزشکی  ادامه داد: از شهروندان خواستاریم در صورت وجود کنه و ترشحات بینی و چشم در دام اقدام به کشتار نکنند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.