وزیر راه و شهرسازی:

تولید واگن با هدف گذاری حمل و نقل ریلی منطبق نیست

اسلامی گفت: تولید واگن با هدف گذاری ساخت ۲ هزار دستگاه واگن منطبق نیست، ولی خوشبختانه جریان تولید همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۵۰ واگن باری و مسافری گفت: اهتمام و اراده وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن، نوسازی و بازسازی ناوگان ریلی است.

اسلامی ادامه داد: اراده و نوسازی ناوگان ریلی و همچنین زنجیره اقتصادی کشور به یکدیگر متصل است و در همین فرصت کوتاه باید تولیدکنندگان و شرکت‌های ریلی مشکلات خود را مطرح کنند تا آن‌ها را رفع کنیم.


بیشتر بخوانید


وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: چهارمین مرحله تحویل و بهره برداری واگن‌ها به مرحله اجرایی رسیده و با توجه به این که تعدادی از این واگن‌ها در ابتدای سال به بهره برداری رسیده اند، امیدواریم بتوانیم به هدف گذاری خود که دو هزار دستگاه واگن ریلی است برسیم.

معاونان پیگیر توقف ساخت واگن در ایستگاه‌ها باشند

اسلامی تاکید کرد: این واگن‌ها با هدف گذاری ما در سال ۹۹ منطبق نیست، ولی خوشبختانه جریان تولید همچنان برقرار است و معاونان بخش ریلی در حال پیگیری هستند تا تولیداتی که در ایستگاه‌های مختلف متوقف شده را مجددا راه اندازی کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید مشخص شود که در کدام ایستگاه‌ها تولید واگن متوقف شده تا موانع در این بخش رفع شود، افزود: منابع مالی از صندوق توسعه ملی است و دلیلی ندارد که در فرآیند تولید این موضوع دیده نشود.

اسلامی توضیح داد: امیدواریم با توجه به زمانی که برای تولید واگن‌ها صرف می‌کنیم نتایج مطلوب به دست بیاید و کارخانجات با ظرفیت مناسب تولید و عرضه واگن را ادامه دهند.

گفتنی است، در مرحله نخست امسال و در فروردین ماه، ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان، در مرحله سوم ۶۵ دستگاه به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان و در مرحله چهارم امسال، ۵۰ دستگاه ناوگان دیگر به ارزش ۶۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری، در مجموع ۲۵۹ دستگاه ناوگان به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری وارد شبکه ریلی کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار