کارکرد اجتماعی نهاد نماز جمعه در زمان کرونا گسترش یافت

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان بوشهر گفت: شیوع کرونا اگر چه باعث شد نماز جمعه برای حفظ سلامت جامعه اقامه نشود، اما کارکرد اجتماعی نهاد نماز جمعه توسعه یافت.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، افزود:  نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب ۵مرداد ۱۳۵۸ در تهران اقامه شد و در استان بوشهر این آیین عبادی- سیاسی ابتدا نیمه دوم سال ۵۸ در شهر برازجان و سپس خرداد ۵۹ در دیر و پس از آن در برخی شهر‌ها مانند بوشهر و خارگ برگزار شد.

او با اشاره به اینکه نماز جمعه در ۲۵ شهر استان بوشهر اقامه می‌شود، افزود: اگرچه پس از شیوع کرونا به منظور حفظ سلامتی مردم و کمک به نیرو‌های بخش بهداشت و درمان بنا به نظر نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، نماز جمعه در این شهر‌ها اقامه نمی‌شود، اما نهاد نماز جمعه فعالیت‌های خود را در بخش‌های دیگر ادامه داد و کارکرد اجتماعی این نهاد توسعه پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت دفتر برخی از امامان جمعه و مصلا‌ها به کارگاه تولید ماسک و دیگر وسایل بهداشتی مقابله با کرونا تبدیل شده است و از سوی دیگر، افراد  فعال در ستاد‌های نماز جمعه با همکاری گروه‌های جهادی در برگزاری رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه مشارکت کردند.

بهمیاری بیان کرد: نخستین مرحله این رزمایش شناسایی افرادی بود که بر اثر کرونا دچار آسیب اقتصادی شده بودند که این کار با دشواری‌هایی همراه بود، اما با تلاش همه دست اندرکاران از جمله فعالان نهاد نماز جمعه ۲۸ هزار خانوار آسیب دیده ازکرونا در استان شناسایی شدند.

او گفت: پس ازآن مصلا‌ها به قرارگاه مواسات و همدلی تبدیل شدند و کمک‌های مردم و سازمان‌های مختلف به نیازمندان؛ شامل مددجویان زیرپوشش نهاد‌های حمایتی و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در این مصلا‌ها جمع‌آوری و میان افراد مورد نظر توزیع شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان بوشهر بیان کرد: در ادامه این فعالیت‌ها رزمایش «مواسات علوی و کمک‌های مومنانه» از اول مرداد آغاز شده و قرار است کمک‌های مردم و نهاد‌های مختلف جمع آوری شود و در دهه امامت و ولایت یعنی ازعید قربان تا عید غدیر به دست مستمندان و آسیب دیدگان اقتصادی از بیماری کرونا برسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.