مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز ثبت نام وام ودیعه اجاره مسکن برای مستاجران گفت: در این استان ۳۰ میلیون تومان وام ودیعه اجاره مسکن پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان برای دریافت این وام می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه کد ملی سرپرست خانوار را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ارسال کنند.

او گفت: به دلیل محدودیت منابع بانکی، وام ودیعه مسکن با اولویت خانواده‌های ۵ نفره به بالا و افرادی که تازه تشکیل خانواده داده و برای اولین بار خانه اجاره می‌کنند و نیز مستاجران حقوق‌بگیر ثابت یا تحت پوشش سازمان‌های حمایتی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر مستاجر مشمول این وام شناخته شود وام ودیعه توسط بانک به صاحب خانه وی پرداخت می‌شود، گفت: صاحب خانه باید اصل وام را پس از یک سال در موقع اتمام قرارداد اجاره به بانک بازگرداند و مستاجر نیز در این یک سال باید ۱۳ درصد از سود واحد را به بانک عامل پرداخت کند.

سلطانی افزود: در قالب این طرح در تهران ۵۰ میلیون تومان، کلانشهر‌ها ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود و این تسهیلات با سررسید یک‌ساله به مستاجران پرداخت می‌شود.

او گفت: برای رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان، ثبت‌نام از متقاضیان وام ودیعه مسکن با استفاده از سامانه پیامکی انجام می‌شود و نیازی به حضور افراد در ادارات نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند و بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.

سلطانی افزود: مستاجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

او دارا بودن اجاره نامه دارای کد رهگیری، ۵ سال سابقه سکونت در همان شهر و خرید و فروش ملک نداشتن از سال ۸۴ را از شرایط متقاضیان برای دریافت این وام اعلام کرد.

انتهای  پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.