اقامتگاه بوم گردی در روستاهای گناوه ایجاد می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گناوه گفت: دو اقامتگاه بوم گردی در روستاهای بینک و مال قائد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

اقامتگاه بوم گردی در روستاهای گناوه ایجاد می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمزه بهاگیر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناوه بیان کرد: تا پایان امسال دو اقامتگاه بوم‌گردی روستای بینک و مال قائد با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد که اقامتگاه بینک یکی از شاخص‌ترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان است.

او افزود: این دو اقامتگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است که ۲۹ میلیارد ریال از اعتبارات هزینه شده درآن‌ها از طریق تسهیلات اعتباری تامین شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه ادامه داد: مجوز راه اندازی یک واحد بوم‌گردی در روستای شول هم صادر شده که با پیشرفت ۴۰ درصد و اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در حال ساخت است.

بهاگیر تنوع‌بخشی زیرساخت‌های مراکز اقامتی و گردشگری را از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سه سال گذشته عنوان کرد و افزود: راه اندازی اقامتگاه‌های بوم ‌ردی در کشور نمی‌تواند منافاتی با حوزه فعالیت هتل‌ها داشته باشد و تجهیز مقصد، از اصول شکل گیری صنعت گردشگری است.

او تشویق بخش خصوصی برای ورود به توسعه زیر ساخت‌های گردشگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: بندر گناوه هم با توجه به شهرت تجاری به عنوان مرکز خرید قابلیت جذب گردشگر بیشتر را دارد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.