رئیس‌جمهور کره جنوبی: دولت تمامی تلاشش را برای بهبود اقتصادی بکار خواهد بست

رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد دولت این کشور از تمامی سیاست‌های موجود برای بهبود وضع اقتصادی در سایه شیوع کرونا بهره خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد دولت از تمامی سیاست‌های موجود برای تحقق بهبود اقتصادی در سایه کرونا و با وجود رکود سایه انداخته بر اقتصاد، استفاده خواهد کرد؛ همچنانکه سه ماهه سوم امسال را دوره‌ای مهم و حساس خواند.

مون جائه این در ادامه به رشد منفی اقتصاد در کشورش در شش ماهه نخست سال در سایه کرونا اشاره و به شکلی ضمنی اعلام کرد این مسأله به معنای افتادن اقتصاد در رکود است.

او در برابر خبرنگاران در بیرون نشست هفتگی خود گفت: از آنجایی که سه ماهه سوم سال یک فرصت تلقی می‌شود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، دولت اقدام به بسیج تمامی اقدامات سیاسی مختلف خواهد کرد.

مون جائه این در بخش دیگری از صحبت هایش گفت اقتصاد کره جنوبی نسبتا در مقایسه با اقتصاد‌های بزرگ دیگر جهان در مقابله با بحران کرونا عملکرد خوبی داشته است. او تأکید کرد الان زمان آن است که تمامی تلاش‌ها بر خروج از تونل تاریک رشد منفی متمرکز شود.

او همچنین با بیان نگاهی خوشبینانه به داده‌ها در این خصوص از ماه ژوئن تا ژوئیه اشاره کرد و گفت اطلاعات نمایانگر اصلاح تدریجی است؛ خصوصا در درخواست‌های داخلی که یکی از ستون‌های اقتصاد کشور در کنار صادرات به شمار می‌رود.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین گفت: دولت پیش بینی می‌کند در صورتی که دولت و بخش خصوصی در کنار همدیگر تلاش کنند، اقتصاد از آغاز سه ماهه سوم سال رو به بهبود رود.

گفتنی است اقتصاد کره جنوبی در طی ماه‌های آوریلل تا ژوئن به میزان ۳.۳ درصد کوچکتر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
یه وقتی کره ای ها برشکست شدند بدون بخاطر این که پول ایرانی ها را ندادن خیر ندیدن،،، خخخ
آخرین اخبار