برگزاری همایش تجلیل از خادمان نماز جمعه

همایش تجلیل از خادمان نماز جمعه با حضور تعدادی از ائمه جمعه استان‌های کرمانشاه و همدان در سرسرای فرمانداری کنگاور برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین ضیغمیان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه گفت : فعالیت‌های جهادی امام جمعه کنگاور، خدمت و تلاش ثمربخش مصداق حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق و لم یشکر الخالق» است.

او با بیان اینکه نماز جمعه اولین اقدام پیغمبر اسلام (ص) بود به اهمیت فریضه نماز جمعه از نگاه امام خمینی (ره) پرداخت و گفت : بنیان گذار انقلاب اسلامی در بیاناتی گهربار اشاره فرمودند که نماز جمعه یکی از بزرگترین پدیده‌های اسلامی و یکی از مهمترین ره آورد‌های انقلاب اسلامی ما است. اگر این انقلاب اسلامی جزء این نماز جمعه به ما چیز دیگر نداده بود برای ملت ما و مسلمین کافی بود.

او افزود: به گفته حضرت امام مقدرات جامعه را باید در نماز جمعه جستجو کرد. مسایل اجتماعی در مملکت باید جریان پیدا کند، گرفتاری‌ها و اختلافات مسلمان‌ها در خطبه‌ها باید حل وفصل شود.

نمازجمعه تجلی حاکمیت اسلام است

فرماندار کنگاور گفت: ۳۲ سال پیش مردان مردی از این دیار از جمله شهید محمدرضا قلیوند فرماندار کنگاور برای عزت ایران اسلامی جنگیدند و اجازه پیشروی منافقین عملیات فروغ جاویدان را به داخل کشور ندادند.

خیراله خزایی با بیان این مطلب که اولین نماز جمعه اسلام از طرف پیامبر اکرم (ص) در آستانه تأسیس اولین دولت اسلامی برگزار شد، برای ما اهمیت دارد و پیوند نزدیک و عمیق بین نماز جمعه با امور سیاسی و حاکمیت اسلام را به خوبی نشان می‌دهد، گفت: می‌توان گفت برگزاری نماز جمعه تجلی مهمی از حاکمیت اسلام بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار